16 حقیقت شگفت‌انگیز درباره نوشت‌افزارها که تابه‌حال نمی‌دانستید

ارسال شده در6 سال قبل
مورد علاقه0

بسیاری از شاغلین در دفاتر مشغول به کار هستند و درواقع کارمند دفتری به شمار می‌روند. بدین ترتیب افراد بسیاری روزانه با نوشت‌افزارهای مختلف سروکار دارند. در این مطلب می‌خواهیم به 16 حقیقت شگفت‌انگیز درباره نوشت‌افزارها بپردازیم تا به شما ثابت کنیم این وسایل موردنیاز روزمره بیش ازآنچه تصورش را می‌کنید، جالب‌توجه هستند.

1 - با استفاده از جوهر710,477 عدد خودکار بیک می‌توانید یک خط مستقیم از زمین تا کره ماه بکشید

شرکت نام‌آشنای بیک در سال 2008 تحقیقاتی انجام داد و اعلام کرد که خودکارهای جوهری معمولی‌اش می‌توانند خطی به‌اندازه دو مایل رسم کنند. ازآنجاکه فاصله کره زمین تا ماه معادل 238,855 مایل گزارش شده، حدوداً پانصد هزار خودکار جوهری معمولی لازم است تا بتوانیم ازاینجا تا تنها قمر مصنوعی یک خط مستقیم بکشیم.

مداد و خودکار

2 – مداد قدرتمندتر از خودکار است

در مقابل تحقیق شرکت بیک، گروهی دیگر تصمیم گرفتند آزمایش مشابهی برای مداد اجرا کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که مغز گرافیتی مدادهای معمولی برای کشیدن یک خط به طول حدوداً 35 مایل کافی است. اگر شما هم مایل هستید این آزمایش را اجرا کنید، حتماً یک مدادتراش خیلی تیز به همراه داشته باشید.

مقاله مرتبط: 9 داستان کوتاه و عجیب درباره مداد و چگونگی شکل‌گیری آن‌

گیره کاغذ

3 - گیره کاغذ در جنگ علیه نازی‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت

نیروهای مقاومتی نروژ در خلال جنگ جهانی دوم یک گیره کاغذ را به نشانه جنگ علیه نیروهای هیتلر به یقه کتشان متصل می‌کردند.

نان و پاک کن

4 – نان بیات اولین پاک‌کن تاریخ است

پاک‌کن‌های امروزی در سال 1770 برای اولین بار مورداستفاده قرار گرفتند و شخصی به نام Joseph Priestly آن‌ها را برای اولین بار Rubber نامید. از طرفی مردم پیش از آن برای پاک کردن گرافیت مداد از تکه‌های نان بیات کمک می‌گرفتند. اگر شما هم گاهی پاک‌کنتان را گم می‌کنید، یک تکه نان بیات بردارید و شگفت‌زده شوید. این روش هنوز هم مؤثر است.

هایلایتر

5 – 85% فروش هایلایترها به رنگ زرد فلوئورسنت اختصاص دارد

زرد در میانه طیف رنگ‌ها قرار دارد و به همین خاطر مناسب افرادی است که از کوررنگی رنج می‌برند. این موضوع درواقع یکی از دلایل اصلی محبوبیت هایلایترهای زرد در میان سایر رنگ‌هاست.

مقاله مرتبط: اهمیت رنگ ها در نظم بخشیدن به مطالعه

در خودکار

6 – در خودکار سالانه 100 نفر را به کام مرگ می‌کشد

حتماً در میان همکاران شما هم افرادی پیدا می‌شوند که در خودکارشان را بی‌وقفه بجوند؛ اصلاً شاید شما هم همین عادت را داشته باشید. متأسفانه باید بگوییم که این عادت ناپسند تابه‌حال باعث مرگ افرادی بسیاری شده است. جویدن در خودکار ممکن است منجر به قورت دادن آن و خفه شدن شما بشود. حالا بسیاری از سازندگان سوراخ ریزی روی در خودکار طراحی می‌کنند تا فرد در صورت قورت دادن احتمالی آن دچار خفگی نشود.

7 – محبوبیت خودکارهای جوهری رایج به خاطر نشت نکردن جوهر در ارتفاع زیاد است

خودکار جوهری معمولی که امروزه در میان مردم رایج است، در سال 1938 توسط یک روزنامه‌نگار مجاری به نام Laszlo Biro اختراع شد. او که پیش از آن از خودنویس استفاده می‌کرد، تصمیم گرفت جوهر ماشین چاپ را جایگزین جوهر خودنویس کند چراکه این نوع جوهر روی کاغذ نشت نمی‌کرد و سریع‌تر خشک می‌شد. البته موفقیت خودکارهای جوهری رایج از زمان جنگ جهانی دوم آغاز شد. این خودکارها به خاطر نشت نکردن جوهر در ارتفاع زیاد موردتوجه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس قرار گرفتند.

برچسب یادداشت

8 – برچسب‌های یادداشت کاملاً اتفاقی اختراع شدند

یکی از کارمندان شرکت 3M در سال 1968 تلاش کرد نوعی چسب بسیار قوی بسازد. آقای Silver علی‌رغم تلاش بسیار تنها توانست نوعی ماده چسبنده بسیار ضعیف بسازد که قادر بود بدون بر جای گذاشتن هیچ اثری از موضع جدا شود. همین اکتشاف کاملاً اتفاقی بعدها در ساخت اولین برچسب‌ یادداشت دنیا مورداستفاده قرار گرفت.

مقاله مرتبط: کاغذ چسب دار اشتباهی که تبدیل به اختراع شد

9 – برای تولید کارتریج تونر لیزری مدرن حدوداً 3.5 کوارت نفت خام مصرف می‌شود

کارتریج‌های جوهری از نفت خام ساخته می‌شوند. برای ساخت جوهر آن‌ها دقیقاً 3.5 کوارت نفت خام استفاده می‌شود. کوارت هم یکی از معیار‌های اندازه‌گیری و کمی بیشتر از یک لیتر است. استفاده از همین ماده خام باعث می‌شود کارتریج‌ها در همه نقاط جهان گران باشند.

مسافت تایپ کردن

10 – انگشتان تایپیست‌ها روزانه معادل 12.6 مایل سفر می‌کنند

این جمله یعنی انگشتان تایپیست‌ها هرروز به‌اندازه مسافت دو ونیم مسابقه دو ماراتن حرکت می‌کنند.

اولین چاپگر

11 – اولین چاپگر (پرینتر) تاریخ در سال 1440 میلادی اختراع شد

این جمله درواقع به اولین ماشین چاپ رسمی تاریخ اشاره می‌کند که در سال 1440 توسط یک مخترع آلمانی به نام Gutenberg برای امپراتوری روم اختراع شد. البته همان روش عملکرد در بسیاری از چاپگرهای تونری امروزه هم دیده می‌شود. این چاپگرها برای انتقال جوهر به کاغذ از غلتک‌های چرخان به‌جای صفحه‌های صاف استفاده می‌کنند.

12 – اولین منگنه تاریخ برای شاه لویی چهاردهم ساخته شد

اولین منگنه تاریخ در خلال قرن 18 و برای پادشاه فرانسه ساخته شد. گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که نشان سلطنتی روی همه این منگنه‌ها حک شده بود. این منگنه‌ها به‌قدری باشکوه بودند که سطحشان از معیارهای سلطنتی دربار فرانسه هم بالاتر به نظر می‌رسید.

13 – در انگلستان سالانه 45 میلیون کارتریج جوهری دور انداخته می‌شود

برای اینکه بهتر بتوانید این جمله را تصور کنید باید بگوییم با 45 میلیون کارتریج جوهری می‌توان 15 بار دیوار هادریان (معادل 73 مایل) را امتداد داد. این تعداد کارتریج همچنین برای 17 بار پر کردن زمین فوتبال منچستریونایتد کافی است.

گران‌ترین خود نویس

14 – گران‌ترین نوشت‌افزار جهان به قیمت 8 میلیون دلار فروخته شد

خودنویسی به نام The Fulgor Nocturnus که توسط سازنده فلورانسی معروف Tibaldi ساخته شده بود در سال 2010 به قیمت 8 میلیون دلار در مزایده شانگهای فروخته شد. شاید از خودتان بپرسید اصلاً چطور ممکن است یک خودنویس به این قیمت فروخته شود؟ The Fulgor Nocturnus درواقع فروشش را مدیون 945 الماس سیاه و 123 یاقوتی است که روی بدنه آن کار شده بودند.

15 – اگر در انگلستان هر کارمند روزانه حداقل یک سوزن منگنه صرفه‌جویی کند، این میزان سالانه معادل حدوداً 72 تن فلز خواهد بود

وزن 72 تن فلز بیش از بار دو قطار باربری است. همین مثال باعث شفاف‌سازی لازم در باب شناخت میزان سوزن‌های منگنه مصرفی می‌شود.

مقاله مرتبط: 5 نکته برای صرفه جویی در هزینه‌های خرید تجهیزات اداری

کاغذ مصرفی کارمندان

16 – کارمندان دفتری به‌طور میانگین سالانه با 10,000 برگه کاغذی سروکار دارند

همان‌طور که می‌دانید، اغلب برگه‌ها از چوب درختان ساخته می‌شود.

کارشناسان می‌گویند یک درخت متوسط می‌تواند حدوداً 80,000 برگه تولید کند. این میزان برای تأمین امور دفتری سالانه 8 کارمند کافی به نظر می‌رسد.

بدین ترتیب با 16 حقیقت شگفت‌انگیز و جالب درباره انواع اقلام نوشت‌افزارها آشنا شدید.

نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود