5 نکته مهم برای کسانی که می خواهند در خانه کار کنند

ارسال شده در6 سال قبل
مورد علاقه0

کار کردن در محیط خانه، بدلیل مزایای متعددی مانند عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل کار و یا پوشیدن لباس رسمی، بسیار لذت بخش است. افراد زیادی تمایل دارند که به جای حضور در محیط کار، در خانه خودشان به انجام کارها بپردازند.

صرف نظر از اینکه شما کسب و کارتان را در دفترِ خانگی‌تان راه‌اندازی کرده‌اید یا اینکه کارمندی پاره‌وقت هستید، باید مرزهایی برای انجام کار و زندگی معمولی خود در خانه قائل شوید، تا روالِ کاری منظم و قابل قبولی ایجاد کنید و همیشه باانگیزه باشید.

در این مقاله با 5 نکته طلایی برای کار کردن و داشتن کسب و کار موفق در خانه آشنا می‌شوید.

 ضرب الاجل تعیین کنید

ضرب الاجل تعیین کنید

زمان مناسبی برای بیدار شدن از خواب در نظر بگیرید. کسی که در خانه کار می‌کند ممکن است وسوسه شود یک ساعت بیشتر بخوابد، ولی باید مراقب باشید که در این دام نیفتید. پیش از آنکه «به سر کار بروید» بد نیست کمی بدوید تا روزتان را با روحیه آغاز کنید.

این قسمت از برنامهٔ روزانه شما می‌تواند معادل «حرکت از خانه تا محل کار» یک کارمند باشد و به شما کمک کند تا ذهنتان در وضعیت کاری و ثمربخش قرار گیرد. باید قواعدی وضع کنید تا بتوانید میان کار و زندگی‌تان تعادل خوبی برقرار کنید. اگر قرار است کارهای خانه‌تان را انجام دهید، حتماً آن‌ها را پیش یا پس از ساعات کاری‌تان به انجام برسانید.

 لباس مناسب بپوشید

لباس مناسب بپوشید

پیشنهاد می‌شود که کل روز را در خانه با لباس راحتی سر نکنید. باید ذهنیت کار داشته باشید. محققان متوجه شده‌اند که با پوشیدن لباس به شکل حرفه‌ای و کاری، انگیزه بهتری خواهید داشت و حواس‌پرتی‌ها کمتر شما را از کارتان دور خواهند کرد.

ذهن شما، «ماندن در لباس خواب» را با استراحت کردن پیوند می‌زند. از این عادت دوری کنید تا بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید.

 اتاق مخصوص داشته باشید

اتاق مخصوص داشته باشید

در اتاق پذیرایی‌تان یا در اتاق خوابتان کار نکنید. در این مکان‌ها عوامل حواس پرتی فراوان هست! یک فضای کاری مخصوص ایجاد کنید که از فضای زندگی خانوادگی‌تان جدا باشد. بهتر است هیچ کس جز شما حق ورود به آنجا را نداشته باشد و همواره به نظافت و راحتی آن توجه کنید.

 لیستی از کارهایی که باید انجام شوند تهیه کنید

لیستی از کارهایی که باید انجام شوند تهیه کنید

کلید موفقیت روزانه، استفاده از دفتر برنامه ریزی است. لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و به آن‌ها اولویت دهید.

فراموش نکنید که هر چقدر منظم تر باشید، انگیزه بیشتری خواهید داشت.

 استراحت کنید

استراحت کنید

بیشتر اوقات، ماندن در یک فضای بسته و تنها کار کردن، باعث خستگی می‌شود. بنابراین به خودتان سخت نگیرید و همهٔ روز را به کار اختصاص ندهید. زمانی برای ناهار در نظر بگیرید. همچنین هر چند ساعت یکبار وقفهای ایجاد کنید و چای یا قهوه بنوشید.

استراحت کوتاه باعث سرحالی و باز شدن ذهنتان می‌شود و در نتیجه کیفیت کارتان افزایش می‌یابد.

کار در خانه مزایا و معایب گوناگونی دارد، امید است که این نکات به شما کمک کنند تا بازدهی و انگیزه شما حین کار در خانه بیشتر شود. شما برای افزایش بهره وری در خانه چه پیشنهاداتی دارید؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

به نام پسر؛ امیدوار ناامید!

توسطبیتا مزینانی 4 سال قبل

پلنر3؛ پلنری برای تمام فصول...

توسطبیتا مزینانی 5 سال قبل
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود