تفاوت پلنر 1، 2 و 3 (سال 98)

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

یکی از سوالات مهم طرفداران پاپکو پلنر تفاوت بین پلنرهای 1، 2 و 3 است. ما در این مقاله به شما کاربران منظم، برنامه ریز و هدفمند از ویژگی های متفاوت این سه پلنر خواهیم گفت تا با مطالعه آن انتخاب و خریدی مناسب و بهتر داشته باشید.

پس از مطالعه این مقاله درمی یابید که پیشبرد کارها با هدف و برنامه ریزی مستلزم داشتن یک پلنر خوب، کاربردی و انگیزشی است. ما این تفاوت ها را از اولین قدم یعنی در دست گرفتن پاپکو پلنر تا آخرین مرحله یعنی انتخاب درست پلنر ایده آل با شما در میان می گذاریم.

جنس جلد

اولین حسی که شما به یک پلنر خواهید داشت، به دست آوردن حسی خوشایند از کیفیت جنس جلد آن است. پس مطمئن باشید که جنس آنها به گونه ای است که برای استفاده طولانی هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی شود.
برای جنس آنها باید بدانید که کلیه طرح و رنگ های پلنرهای 1، 2 و 3 به دو نوع مات و براق تقسیم می شوند، که تفاوت آنها در این دو نوع است:

1-پلنرهایی با جلد براق: جنس آنها مقوایی بوده که با لمینت روکش شده است.
2-پلنرهایی با جلد مات: این پلنرها از جنس مقوایی با روکش طرح چرم است.

راهنمای خرید پلنر

رنگ و طرح

پلنرهای جدید بر خلاف پلنرهای سال پیش در رنگ ها و طرح های زیادی تولید شده است. تفاوت در رنگ بندی و طرح های هر سه پلنر را در متن زیر مطالعه کنید:

پاپکو پلنر شماره 1: شامل شش رنگ طلایی، مسی، نقره ای، زرشکی، مشکی و سرمه ای
پاپکو پلنر 2: این پلنر در دو رنگ ساده مسی و مشکی و چهار طرح متفاوت تولید و عرضه شده است.
پلنر 3: این پاپکو پلنر را در رنگ های فیروزه ای، طلایی، صورتی، مشکی، زرد، زرشکی، نقره ای و بنفش می توانید خریداری کنید.

پلنر پاپکو

ابعاد

از دیگر تفاوت های سه پلنر 1، 2 و 3، ابعاد آنهاست که دو پلنر 1 و 2 تفاوت کوچکی در ابعاد دارند. اما پلنر 3 متفاوت تر بوده و به اندازه یک دفتر یادداشت است. بنابراین شما می توانید آن را همیشه همراه خود داشته باشید. ابعاد دقیقی از هر سه پلنر را در اختیار شما خواهیم گذاشت تا بتوانید مناسب با اندازه دلخواه خود خرید کنید.

پلنر 1: ابعاد خارجی = 15/8 × 21/4 سانتی متر - عطف = 1/5 سانتی متر - ابعاد برگه ها = 15/5 × 21 سانتی متر
پلنر 2: ابعاد خارجی = 13/3 × 22 سانتی متر – عطف = 2 سانتی متر – ابعاد برگه ها = 13 × 21/6 سانتی متر
پلنر 3: ابعاد خارجی = 9/6 × 15 سانتی متر – عطف = 1 سانتی متر – ابعاد برگه ها = 9 × 14/5 سانتی متر

پلنر پاپکو

محتوای صفحه ها

یکی از مهم ترین ویژگی های یک پلنر محتوای آنهاست که در هر سه پلنر، با مدل های متفاوتی آنها را مشاهده خواهید کرد.
پاپکو پلنر 1: پلنر شماره 1 را هر کسی از دید خود می تواند پلنر کاملی بداند و این دید به این بستگی دارد که نیاز شما از یک پلنر چیست. اگر به فضای بیشتری برای پلنرنویسی احتیاج دارید بی شک پلنر 2 برای شما انتخابی مناسب است در غیر اینصورت پلنر 1 با فضای کمتر اما جدول های بیشتر کارآیی بیشتری برای شما خواهد داشت. حال به محتوای صفحات پلنر 1 بپردازیم تا بتوانید تفاوت آن را با پلنرهای 2 و 3 درک کنید.

در صفحه ابتدایی شما می توانید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید تا در صورت مفقود شدن شخص یابنده بتواند آن را به شما برگرداند و صفحه بعدی نیز برای زمان تحویل سال و ... است. سپس شما می توانید در یک صفحه از ویژگی های منحصر به فرد پلنر 1 و اطلاعاتی درباره شمسه و ماندالا آگاه شوید، همچنین در پایین صفحه با اسکن کردن یک QR Code تمامی طرح های ماندالا و شمسه پاپکو پلنر را دانلود کنید. در صفحه روبروی آن نیز رویدادهای نجومی سال 1398 را مشاهده خواهید کرد. چهار صفحه بعدی پلنر شامل 4 تقویم در یک نگاه برای سال های شمسی 1398، 1399 و سالهای میلادی 2019 و 2020 است که روزهای تعطیل نیز در آن مشخص شده است. سپس می توانید تعطیلات سال 1398 و 2019 را در چهار صفحه مشاهده کنید.

حال می رسیم به شروع هر ماه که شروع پلنرنویسی شماست. در صفحه اول نام ماه و تاریخ معادل میلادی و قمری آن نوشته شده است. در قسمت زیرین آن نیز تمامی برج ها کشیده شده است که در شروع هر ماه برج فلکی همان ماه نیز در نمودار مشخص شده است. در آخر صفحه نیز برای هر ماه شما یک جمله انگیزشی را خواهید خواند. در صفحه روبرو جدول کوچکی از روزهای ماه و زیر آن چندین خط برای یادداشت وجود دارد. پس از آن جدول های هفتگی، یادداشت، رویدادهای ویژه، فراموش نکنم...، قرار ملاقات ها و یک طرح ماندالا برای همه هفته های هر ماه خواهید داشت.

در آخر هر ماه شما می توانید در بالای یک صفحه هزینه های ماهانه را همراه با تاریخ، شرح و مبلغ یادداشت کنید و سپس پایین جدول مجموع مبالغ را حساب کنید. سه جدول در قسمت پایینی آن صفحه برای درج درآمد، مجموع هزینه ها و پس انداز هر ماه تعبیه شده است.
دو صفحه دیگر از صفحات جذاب هر ماه بوده که شما می توانید کتاب هایی که خوانده اید و فیلم هایی که دیده اید را در یک جدول درج کنید و با اسکن کردن QR کد پایین جدول کتاب ها و فیلم های پیشنهادی پاپکو را دانلود نمایید. همچنین برنامه ریزی مسافرت های ماهانه را با ثبت مقصد، تاریخ رفت، تاریخ بازگشت و فراموش نکنم، انجام دهید. سپس در صفحه بعد قسمت من می توانم... برای جملاتی در نظر گرفته شده است که به شما انگیزه و انرژی دهد و در پایین جملات می توانید در یک جدول به عملکرد هر روز خود امتیاز دهید و آنها را جمع کنید. جدول کارهایی که در ماه انجام شود نیز در همان صفحه می توانید مشاهده کنید. در آخرین صفحه هرماه یک صفحه خالی یک خط برای درج یادداشت ها در نظر گرفته شده است.

در آخرین صفحات پلنر 1 نیز 12 صفحه برای ثبت اطلاعات تماس و 2 صفحه برای آدرس سایت های ضروری و یک صفحه خط دار برای یادداشت وجود دارد.

نگران نباشید! اگر توضیحات برای شما جزئی بوده و نیازمند اطلاعات کلی هستید می توانید عکس از محتوای صفحات را مشاهده کنید تا درک بهتری داشته باشید.

پاپکو پلنر 2: این پلنر همانگونه که قبل گفته شد فضا سازی بیشتری دارد. این پلنر شامل تمامی صفحاتی که برای پلنر 1 توضیح داده شده است که در برخی صفحات تغییراتی دارد که ما در اینجا تنها تفاوت ها را می گوییم.
تفاوت اول در اولین صفحه است که به جای درج تک تک اطلاعات شخصی یک باکس با متن " این پلنر متعلق است به ... اگر پیدا کردید با من تماس بگیرید." و قسمتی برای درج شماره تلفن اختصاص داده شده است. در این پلنر بر خلاف پلنر 1 یک چرخه اهداف که از متدهای برنامه ریزی بهتر و صحیح تر بوده، تعبیه شده است. تفاوت های ظاهری و رنگی نیز در محتوای صفحات مشاهده خواهید کرد. تفاوت چهارمی که بین پلنر 1 و 2 وجود دارد این است که پلنر 2 دارای جداولی برای اهداف هفته، موفقیت های من و اهداف محقق نشده است. اما در صورتی که پلنر 1 مورد پسند شماست نگران نباشید زیرا می توانید در جدول های هفتگی پلنر 1 هر نوع نکته ای از جمله اهداف و موفقیت های خود را نیز یادداشت کنید.

تفاوت دیگری که می توان به آن اشاره کرد اختصاص یک جدول به مناسبت های شخصی بوده که در پلنر 1 وجود ندارد. همچنین در قسمت کتاب ها و فیلم های خوانده شده قسمت هایی برای درج کتاب هایی که ماه بعد خواهم خواند و فیلم هایی که ماه بعد خواهم دید در نظر گرفته شده است. در صفحات آخر پلنر 2 برخلاف پلنر 1 دارای دفتر تلفن نیست.

پلنر 3: درباره پاپکو پلنر 3 می توان گفت که تقریبا نسخه کوچکی از پلنر 1 با تفاوت هایی است، از آنجایی که دارای ابعاد کوچکتری بوده، امکانات کمتری نیز دارد. اولین تفاوت این است که پلنر 3 دارای صفحات تلفن های ضروری، جدول تبدیل مقیاس و حاشیه ای مانند یک خط کش 12 سانتی متری است اما در پلنر 1 و 2 همچین صفحاتی وجود ندارندپلنر 3 این صفحات و جدول هایی که نام خواهیم برد را ندارد:

  • قسمت ویژگی های منحصر به فرد، شمسه، ماندالا و QR Code
  • رویدادها و تعطیلات سال های شمسی و میلادی و همچنین رویدادهای نجومی
  • چرخه اهداف، جملات انگیزشی و اشعار بزرگان
  • قسمت های رویدادهای ویژه...، فراموش نکنم...، قرار ملاقات ها... و طرح ماندالا
  • اهداف هفته، موفقیت های من و اهداف محقق نشده
  • هزینه ها، درآمد، پس انداز، کارهای واجب در ماه و مناسبت های شخصی
  • کتاب ها و فیلم ها، من می توانم و امتیاز دهی و ارزیابی عملکرد
  • برنامه ریزی مسافرت های ماه

اما دفتر تلفن،جدول های هفتگی، قسمت یادداشت، نمودار صور فلکی و تقویم در یک نگاه سال های شمسی 1398، 1399 و سال های میلادی 2019 و 2020 مانند پلنر 1 و 2 به پلنر 3 نیز اختصاص داده شده است.

استیکرها

شاید بین بسیاری از مشتریان استیکر از موارد پرطرفدار یک پلنر باشد. پاپکو پلنرها در تعداد استیکرها نیز متفاوت هستند که در ادامه تعداد هر کدام را خواهید خواند:
پلنر 1:دارای 4 برگه استیکر (برچسب) 88 عددی که در مجموع 352 عدد می شود.
پلنر 2: در جیب پاپکو پلنر 2 یک برگه 40 عددی، یک برگه 32 عددی و 3 برگه 66 تایی استیکر موجود است.
پلنر 3: این پلنر کوچک 4 برگه استیکر 84 تایی دارد که در مجموع می شود 336 عدد برچسب.

پلنر پاپکو

تعداد برگه ها

درباره تعداد برگه ها باید گفت که پلنر 2 بیشترین برگه را دارد و این همانطور که قبلا گفته شد به دلیل فضا سازی بیشتر برای هر ماه است. بنابراین زمانی که می خواهید پلنری انتخاب کنید به سلیقه، نیاز و سبک برنامه ریزی خود توجه کنید.
تعداد برگه های پلنر 1:  114 برگه و از آنجایی که هر برگه 2 صفحه است، تعداد صفحات می شود 228.
تعداد برگه های پلنر 2: این پلنر دارای 202 برگه (404 صفحه) است.
تعداد برگه های پلنر 3: 98 برگه که به عبارتی می شود 196 صفحه.

پلنر پاپکو

کاربرد

کاربرد همه پاپکو پلنرها برنامه ریزی و پیشبرد اهداف به روش های اصولی و صحیح است. همچنین لذت چسباندن استیکرها و یادگاری ماندن پلنرها بسیار خوشایند بوده و برای ما نوعی ثبت خاطره است. بنابراین یک پلنر نوعی دفتر خاطرات نیز محسوب می شود. حال پلنر 1 با عطف کمتر برای کسانی که فضای کمتری برای پلنرنویسی و ثبت رویدادهای روزانه نیاز دارند، کاربرد دارد و پلنر 2 به دلیل داشتن عطف بیشتر فضای بیشتری را برای برنامه ریزی در اختیار شما قرار می دهد. پلنر 3 همراهی همیشگی برای شما خواهد بود تا در هر مکان و زمان بتوانید برای خود برنامه ریزی انجام داده و هر گونه کاری که انجام آنها برای شما لازم است را در پلنر خود ثبت کنید.

مقالات مرتبط

یک پک هیجان انگیز برای یک شروع طوفانی

توسطبیتا مزینانی 3 سال قبل

نسخه ای برای کارمندان فراموشکار!

توسطآذین نوراللهی 1 4 سال قبل

آنچه خوبان همه دارند، پلنر 1 تنها دارد...

توسطبیتا مزینانی 4 5 سال قبل

تنها یک پاپکو پلنر2 کافیست تا ...

توسطبیتا مزینانی 5 سال قبل
5 نظر
  • پر****** **********زی

    پر****** **********زی 1399-08-09

    من عاشق پلنر های پاپکو هستم و از نظر من بسیار کاربردی و لذت بخش هستند فقط لطفا جملات انگیزشی با یک تصویر کوچک بهشون اضافه کنید و همچنین تعداد استیکر ها را بیشتر کنید. ممنون
  • نی**********

    نی********** 1398-10-21

    سلام لطفاً قسمت برنامه روزانه پلنر های 99 را عمودی طراحی کنید، طراحی صفحات 98 واقعا کاربردی نبود
    با تشکر
  • سا********

    سا******** 1398-02-29

    یکی از بهترین سایت های خرید اینترنتی سررسید سایت شماست با پلنر های قشنگی که برای هدیه دادن و استفاده کردن بهترین پلنر به شمار می آد.
  • sh********

    sh******** 1398-02-28

    سلام من مدتیه که از پلنرهای شما استفاده میکنم و بسیار راضی هستم. امسال پلنر 2 رو به خاطر طرح های جذاب جلد انتخاب کردم. در پلنر سال گذشته قسمتی برای برنامه ریزی های فصلی از جمله سفرها و مناسبت ها بود که خیلی کاربردی بود ولی در نسخه امسال وجود نداشت. همینطور برنامه ریزی هفتگی امسال بسیار مفیده و میشه با شماره گذازی هفته ها کاربردی ترش کرد (مثل برنامه ریزی خیلی کشورها که به جای ماه بر اساس هفته انجام میشه) استیکرها بخش جذاب این پلنر هاست. توصیه میکنم استیکرهای کاربردی بیشتری مثل سررسید چک و اقساط، آزمون ها، داروها و ازمایشات و موارد مشابه دوره ای اضافه شود.
  • Za*** sh

    Za*** sh 1397-12-15

    من طرفدار پلنر های شما هستم و این دومین پلنر ی هست که خریداری کردم ،یک انتقاد از پلنرهای سال 98 این هست که در پلنر های سال97 جملات انگیزشی در هر هفته به چشم میخورد که جذابیت پلنرهای شما رو دو چندان میکرد، ولی پلنرهای سال جدید شما با تقویم های تو جیبی هیچ فرقی نمیکنه امیدوارم به این موضوع رسیدگی کنید و یکبار دیگه پلنرهاتون با این جملات زیبا، جذاب و دوست داشتنی بکنید. سپاس
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود