چگونه همکاری در فروش (Affiliate Marketing) را از طریق شبکه های اجتماعی انجام دهیم؟

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به کسب درآمد از طریق همکاری در فروش فکر می کنید اما وب سایتی برای معرفی محصولات یا خدمات ندارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

امروزه با گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی و استقبال فراوان کاربران، شاهد فعالیت بسیاری از افراد و شرکت ها برای دسترسی به فروش بیشتر و ایجاد نامی شناخته تر هستیم. نتیجه تحقیق موسسه بی آی اینتلیجنس حاکی از آن است که "میزان فروش و درآمدهای اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی، سه برابر بیشتر از فروش کل تجارت الکترونیکی جهانی است." این آمار نشان می دهد که رسانه‌های اجتماعی دیگر نه تنها یک فضا برای گذران وقت و اطلاعرسانی، بلکه به یک رسانه برای کسب درآمد تبدیل شده است.

همچنین طبق گزارش اخیری که رگالیکس (Regalix) منتشر کرده است، "99% بازاریاب‌ ها بر این باورند که رسانه‌ های اجتماعی بخش مهمی از کمپین ارتباطی‌ آنها است."  

همکاری در فروش

حال در ادامه به بررسی چند شبکه اجتماعی و مزایا و شرایط موفقیت در آن می پردازیم.

فیسبوک

تبلیغ در فیسبوک با هدفمندی درستی که دارد، برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی راهکار مناسبی است و به کسب وکارها و افراد اجازه می دهد تا تبلیغات سفارشی خود را به اشتراک بگذارند یا محتوایی خاص را در اختیار مخاطبان هدف خود بگذارند. این کار با هزینه های مختلفی انجام می شود که معمولا بر اساس دسترسی به مخاطبان و تعامل آن ها محاسبه می شود.

تبلیغ فیسبوکی در بخش News Feed مخاطبان یا ستون سمت راست فیسبوک نمایش داده می شود. زمانی که در فیس بوک تبلیغ می کنید، می توانید در مورد مشتریان فعلی و احتمالی خود اطلاعات به دست آورید. این داده ها می تواند هدف گیری و اثربخشی تبلیغ را بهبود ببخشد.

توجه : با توجه به قوانین جرائم رایانه ای کشور، استفاده از این شبکه اجتماعی ممنوع بوده و نام بردن آن در این مطلب تنها به دلیل بررسی موضوع بازاریابی شبکه های اجتماعی در ابعاد جهانی و پوشش دادن نیاز مخاطب فارسی زبان ساکن خارج از ایران بوده است.

توئیتر

علی رغم آنکه بسیار می شنویم توئیتر شبکه اجتماعی مناسبی برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی یا تجات الکترونیکی نمی باشد، اما تعداد کمی از برندها توانسته اند از طریق تبلیغات تویتری، ترافیک و فروش ایجاد کنند. با تمام اینها، اگر شما هم از این شبکه برای معرفی و تبلیغات استفاده می کنید، بد نیست بدانید که "PromotedTweets" می تواند کمک خوبی برای رسیدن به تعداد بیشتری از مخاطبان باشد.

توجه : با توجه به قوانین جرائم رایانه ای کشور، استفاده از این شبکه اجتماعی ممنوع بوده و نام بردن آن در این مطلب تنها به دلیل بررسی موضوع بازاریابی شبکه های اجتماعی در ابعاد جهانی و پوشش دادن نیاز مخاطب فارسی زبان ساکن خارج از ایران بوده است.

اینستاگرام

برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام هم نیازمند فالوئرهای زیاد هستید و در واقع تعداد فالوئرها با میزان کسب درآمد شما رابطه مستقیمی دارد.

دسترسی آسان به اینستاگرام از دلایل اصلی رونق کسب و کار در این شبکه اجتماعی است. تنها داشتن یک گوشی هوشمند کافی است تا بتوان در هر لحظه و هر مکان به اینستاگرام متصل شد و روند کار را چک کرد.

با توجه به استقبال بی نظیر کاربران ایرانی از اینستاگرام، این مدیا شاید بهترین مکان برای معرفی خدمات یا محصولی باشد. فراموش نکنید در طول روز کاربران بیشتر به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند تا وب ‌سایت ها. پس به راحتی می توان از این طریق یک کانال ارتباطی و بدون واسطه برای مخاطبان ایجاد کرد و با تولید محتوای جذاب و هدفمند، روز به روز بیشتر در آن رشد کرد.

تلگرام

بهترین راه برای کسب درآمد از این پیام رسان، ایجاد کانال با موضوعی خاص است. یعنی با متمرکز شدن روی قشری خاص، خدماتی را به آن ها ارائه دهید و یا اینکه محصولاتی را به فروش برسانید. یا اینکه به عنوان یک بازاریاب بدون نیاز به داشتن سرمایه، محصولات و خدمات شخص دیگری را در کانال و یا گروهی که تاسیس کرده اید تبلیغ کنید و درصدی از فروش محصولات را از آن خود کنید.

توجه : با توجه به قوانین جرائم رایانه ای کشور، استفاده از این شبکه اجتماعی ممنوع بوده و نام بردن آن در این مطلب تنها به دلیل بررسی موضوع بازاریابی شبکه های اجتماعی در ابعاد جهانی و پوشش دادن نیاز مخاطب فارسی زبان ساکن خارج از ایران بوده است.

وبلاگ

وبلاگ‌ ها یکی دیگر از منابع خوب کسب درآمد هستند. اگر با مهارت‌های بازاریابی آنلاین آشنایی داشته باشید، خیلی راحت و بدون انجام هیچ کار سخت و پیچیده ‌ای می ‌توانید از وبلاگ خود درآمد کسب کنید. هرقدر موضوعات بیشتری را تحت پوشش قرار دهید ترافیک ورودی به سایت و در نتیجه درآمد حاصل از آن بیشتر خواهد بود. بنابراین نیاز و علایق مردم را شناسایی کنید و با توجه به آن به تولید محتوا بپردازید.

مزیت های استفاده از شبکه های اجتماعی :

بدون نیاز به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی

در شبکه های اجتماعی، بر خلاف فروشگاه های اینترنتی، نیازی به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای اعتبار یافتن کسب و کارتان نیستید. این مجوز دولتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود و به عنوان یک راه حل برای قانونمند کردن کسب و کارهای اینترنتی و رها نشدن کاربران ایرانی در این فروشگاه ها در نظر گرفته شده است.

بدون سرمایه و هزینه

در این روش شما نیازی به داشتن سرمایه اولیه و تامین محصول برای فروش ندارید. چرا که شما تنها محصول را معرفی می کنید و پس از آن برای خرید به فروشنده اصلی ارجاع می دهید. به همین راحتی می توانید در سود حاصل از فروش یک محصول مشارکت داشته باشید بی آنکه آن محصول برای شما باشد. اما داشتن یک پلتفرم برای معرفی این محصولات ضروری است. اگر شما صاحب یک وب سایت یا حتی یک وبلاگ نیستید، با سایر مدیاها می توانید کار خود را شروع کنید. در این راستا شبکه های اجتماعی به عنوان فرصتی تازه برای رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی، آن هم بدون نیاز به سرمایه قابل توجه، یک نگاه مدرن و منطبق با روند جهانی است که به واسطه آن شما می توانید بدون صرف هزینه اما با بازدهی بسیار بالا محصولات و کالاهای موردنظرتان را معرفی و تبلیغ کنید.

بدون نیاز به فضا یا دفتر کار

در این روش شما علاوه بر آنکه نیاز به سرمایه ندارید، بدون داشتن فضا و محیط اختصاصی برای کار نیز می توانید کسب درآمد کنید. شما تنها معرف محصولات هستید و با داشتن یک تلفن همراه هوشمند و چندین اکانت فعال در شبکه های مختلف اجتماعی، در سود فروش محصولاتی شریک می شوید که بی شک تولید، تامین و نگهداری آن شامل هزینه های بسیاری است.

عدم محدودیت زمانی

بر خلاف فروشگاه و شوروم ها که ساعات محدود و مشخصی به عرضه محصولات یا خدمات می پردازند، اکانت شبکه اجتماعی شما در 365 روز سال، 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز باز و فعال و آماده معرفی محصول یا خدماتی به دنبال کنندگانتان است. در این حالت حتی وقتی که خواب یا مشغول استراحت و حتی تفریح هستید، کسب و کار شما بیدار، در جریان و البته مهم تر از همه اینکه برایتان پولساز است.

اطلاع رسانی و ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان

وقتی محصول یا خدماتی را در شبکه اجتماعیتان معرفی می کنید، به مشتری این امکان را می دهید تا مشخصات کامل محصول یا خدمات و تصاویر مختلف آن را مشاهده کند و از نظرات سایر مصرف کنندگان مطلع شود. همچنین امکان لینک به سایت فروشنده اصلی را دارید و با این کار باعث رضایت و اطمینان خاطرِ او در پرداخت وجه و خرید محصول می شوید. در حالی که در فروشگاه های سنتی، امکان و فرصت این مقدار اطلاع رسانی و آگاه سازی وجود ندارد.

مقالات مرتبط

با بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

توسطبیتا مزینانی 4 3 سال قبل

همکاری در فروش چیست؟

توسطآذین نوراللهی 5 سال قبل
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود