بهترین راه حفظ درس

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

هنگامی که شما در حال یادگیری مطالب جدید هستید، دانستن اینکه زمان لازم برای درک همه مطالب تمام می شود شما را دست پاچه می کند. روش مطالعه زیر می تواند به شما کمک کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید و اطلاعات بیشتری را در زمان کوتاه تر به دست آورید،  بنابراین شما با بهترین راه حفظ درس آشنا شده اید. برخی معتقدند تنها چیزی که در مدرسه یاد گرفته اند حفظ کردن است اما بهتر است یک بار امتحان کنید و مطمئن شوید که واقعا حفظ کردن را آموخته اید اما اگر بلد نبودید بهتر است که نکات زیر را مطالعه کرده و مجددا امتحان کنید.      
  

مطالعه در جلسات فشرده : توانایی شما برای حفظ اطلاعات، پس از حدود 25 تا 30 دقیقه کاهش می یابد، بنابراین آن را به چند جلسه کوچکتر تقسیم کنید. در طول استراحت های میان درس خواندن با فعالیت های سرگرم کننده مشغول شوید تا ذهنتان خسته نشود. شاید معتقد باشید که این ارتباطی با حفظ کردن نداشته باشد اما خوب است که به ذهن خود استراحت دهید و مدتی به آنچه آموخته اید فکر نکنید پس از رجوع به مطالعه متوجه می شوید که چقدر یاد گرفته اید.  


بهترین راه حفظ درس

یک مکان مطالعه اختصاصی داشته باشید: در هرجایی که کار دیگری انجام می دهید درس نخوانید. در رختخواب خود مطالعه نکنید، جایی که بازی می کنید (حتی اگر پشت میز کامپیوتر شما باشد) یا در جلوی تلویزیون. برخی در مکان هایی که حواسشان را پرت نکند بهتر مطالعه می کنند و برخی دیگر مکان های عمومی را بیشتر می پسندند. پس محیط مورد نظر خود را پیدا کنید اما توجه کنید که مکان های نامبرده جزو انتخابات شما نباشد.

تفاوت بین شناخت و یادآوری را بدانید: شناخت یک یادگیری عمیق است که باعث می شود یادآوری در جلسه آزمون برای شما آسان تر شود. اگر شما مسئله شناخت را با تمرکز بیشتری روی مطالعات انجام دهید در یادآوری مشکلی نخواهید داشت.

آماده باشید آنچه را که آموخته اید تدریس کنید: اگر بتوانید مطالعات خود را به فرد دیگری آموزش دهید، درک خوبی از مطالب داشته اید.

کتاب های درسی را به طور موثر بخوانید: از روش های مطمئن (بررسی، سوال، خواندن، دوباره خواندن و مرور) استفاده کنید. به طور فعال اطلاعات را حفظ کنید، تنها خواندن کافی نیست.

پاراگراف ها را بخش بندی کنید: بنا به هوش خودتان می توانید یک پاراگراف را برای حفظ کردن به تعدادی خط یا نیم خط تقسیم کنید. 

یادداشت برداری خوب: سعی کنید نکات مهم را روی کاغذ یادداشت کنید زیرا یادداشت برداری به درک مفاهیم و حفظ دروس کمک می کند. همچنین از هر مرحله مطالعه خود یک خلاصه بنویسید و بهتر است که این خلاصه نویسی از آموخته های خودتان باشد نه رونویسی کتاب یا جزوه. حواستان باشد این خلاصه ها نکات مهم را در بر داشته باشد. نکته جالب اینکه شما پس از اتمام مطالعه می توانید خلاصه نویسی خود را نیز بخوانید. این مورد از مهمترین نکات بهترین راه حفظ درس است.


بهترین راه حفظ درس

ما دو نوع حافظه داریم یکی کوتاه مدت و دیگری بلند مدت و زمانی یادگیری انجام می شود که اطلاعات وارد حافظه بلند مدت شود. اطلاعات زمانی که در حافظه کوتاه مدت تکرار و مرور شود به حافظه بلند وارد می شود بنابراین مطالب را تکرار و مرور کنید تا در حافظه بلند مدت شما نگهداری شود و همیشه به خاطر بسپارید. پس از رعایت این نکات شما همیشه بهترین راه حفظ درس را بلدید و برای همه دروس خود می توانید استفاده کنید.  

محصولات مرتبط
مرجع: NB-621-2BC
27,640 تومان (با مالیات)
دفتری با سیم طلایی مناسب برای کسانی که علاوه بریادداشت کارها و برنامه ریزی های روزمره به جذاب بودن ظاهر دفتر نیز اهمیت می دهند.
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود