ویژگی های یک دفتر مناسب برای دانشجویان کدام است؟

ارسال شده در3 سال قبل توسط
مورد علاقه1

داشتن یک دفتر مناسب برای جزوه نویسی و یادداشت برداری دانشجویان، یکی از ملزومات خرید تحصیلی است. اما اینکه چه دفتری مناسب برای کدام پایه تحصیلی است، خود موضوعی است که باید به آن دقت کرد.

پیش از این در مقاله 9 ویژگی مهم برای انتخاب یک دفتر مشق مناسب، از ویژگی های یک دفتر خوب برای دانش آموزان گفته ایم. در این مطلب قصد داریم به ویژگی های دفتر مناسب برای دانشجویان اشاره کنیم. پس در ادامه با ماه همراه باشید.

فاکتورهای بسیاری وجود دارد که به شما در انتخاب و خرید دفتر مناسب کمک می کند. مهمترین این ویژگی ها عبارتند از :

  1.        دفتری با قابلیت کم و زیاد کردن تعداد برگه ها

دفتر کلاسوری دانشجویی

بهترین دفتر برای یک دانشجو دفتری است که امکان کم یا زیاد کردن تعداد برگه ها را داشته باشد. چرا که معمولا دانشجویان برای هر درس یک دفتر تهیه نمی کنند و معمولا یک دفتر کلاسوری برای جزوه نویسی تمام دروس کافی است. پس داشتن یک دفتر که بتوان برگه های اضافی برای آن تهیه و تعداد برگه های لازم برای هر درس را مدیریت کرد، بسیار مفید و کاربردی است.

  1.        دفتر دیوایدر دار

دفتر کلاسوری دانشجویی

وجود دیوایدر در دفتر، یک ویژگی مطلوب برای کسانی است که می خواهند از یک دفتر برای چند درس مختلف استفاده کنند و لازم است برگه های هر درس به وسیله یک جداکننده از هم جدا شود. پس اگر برای این منظور دفتر کلاسوری می خرید، حتما به وجود دیوایدر در دفتر توجه کنید.

  1.        دفتر جیبدار

دفتر کلاسوری جیبدار دانشجویی

گاهی ممکن است نکات مهمی بر روی برگه های کوچک یادداشت کنید و یا برگه های چاپی ای وجود داشته باشد که لازم است کنار سایر جزوات همان درس نگه دارید. در این حالت ایده آل ترین دفتر، دفتری است که جیبدار باشد و به شما امکان نگهداری برگه های اضافی را در خودش بدهد.

  1.        دفتر دکمه دار

دفتر کلاسوری دکمه دار دانشجویی

تا به حال برایتان پیش آمده است که برگه هایی را بخواهید لای دفتر خود بگذارید و یا کپی جزواتی که از همکلاسی خود گرفته اید را بخواهید بین صفحات مربوط به همان مبحث درسی قرار دهید؟ در این حالت داشتن یک دفتر دکمه دار که دو جلد دفتر را به هم متصل کند و برگه ها و محتویات درون خود را محفوظ نگه دارد، بسیار کمک کننده است.

  1.        دفتر کیفی

دفتر کیفی کلاسوری دانشجویی

دفتری را تصور کنید که کیفی باشد و علاوه بر داشتن قابلیت کم و زیاد کردن برگه، جیبدار هم باشد و محفظه هایی برای قرار دادن خودکار، کارت و برگه های اضافی در جیب های زیپ دار خود داشته باشد. این دفتر کامل ترین و بهترین دفتر برای یک دانشجوست. پیشنهاد می کنیم هر جا یکی از این دفترهای کیفی دیدید، بدون تردید تهیه کنید.

  1.        دفتر قفل فلزی

دفتر کلاسوری قفل فلزی دانشجویی

اگر می خواهید یک دفتر کلاسوری برای دروس مختلف خود تهیه کنید و اگر قصد دارید از آن برای تمام مدت دانشجویی خود استفاده کنید، دفاتر قفل فلزی انتخاب ماندگار و بادوام تری است. قفل فلزی این قابلیت را دارد که بدون آنکه بشکند یا آسیبی ببیند، بارها باز و بسته شود.

  1.        دفتر قفل پلاستیکی

دفتر کلاسوری قفل پلاستیکی دانشجویی

دفاتر قفل پلاستیکی به دلیل رنگی بودن قفل آن، برای کسانی که دوست دارند دفتری با رنگ های شاد داشته باشند، انتخاب مناسب تری است. باز و بسته شدن آن نیز چون در بیشتر موارد از قفل کلیپسی استفاده می شود، بسیار راحت بوده و برای کسانی که مدام برگه تعویض می کنند، گزینه بهتری است.

  1.        دفتر جلد پلاستیکی

دفتر کلاسوری جلد پلاستیکی دانشجویی

مزیت جلد پلاستیکی در دفاتر کلاسوری این است که در استفاده بلند مدت خراب یا پاره نمی شود و اگر جلد دفتر کثیف شود، امکان تمیز کردن یا حتی شستشوی جلد (پس از خارج کرده برگه ها از دفتر) وجود دارد.

  1.        دفتر جلد سخت

دفتر کلاسوری جلد سخت دانشجویی

طرفداران طرح های گرافیکی نیز می توانند دفتر کلاسوری دلخواه خود را از میان دفاتر کلاسوری جلدسخت انتخاب کنند. طرح های متنوع این دفاتر قابلیت ست شدن با دفتر یادداشت، جامدادی و سایر لوازم التحریر شما را داشته و می تواند ترکیبی زیبا و دلنشین برایتان ایجاد کند. علاوه بر آن همانطور که از نامش پیداست، بسیار محکم، مقاوم و با کیفیت بوده و برای مدت طولانی همراه شما خواهد بود.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. شما نیز اگر دانشجو هستید یا از دوران دانشجویی خود تجربه ای به یاد دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

محصولات مرتبط
مرجع: PN-6180
201,720 تومان (با مالیات)
دفتری مناسب جزوه نویسی برای دانشجویان، انجام تکالیف به عنوان دفتر مشق برای دانش آموزان و هر شخصی که می خواهد مطالبی را یادداشت کند.
مرجع: KNY-05
366,663 تومان (با مالیات)
کلاسور همواره محصول محبوبی میان دانشجویان و دانش آموزان بوده، اما دلیل ایده آل بودن کیف کلاسوری زیپی کدKNY – 05 ویژگی های کاربردی و خاص آن است.
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود