راه های صرفه جویی در هزینه و رازهایی از ثروتمندترین افراد جهان!

ارسال شده در3 سال قبل توسط
مورد علاقه0

یکی از معضلات افراد همیشه این بوده است که چگونه می توان هزینه ها را کنترل کرد؟ چگونه می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد؟ مدیریت آن چگونه است؟ چطور خرج کنم؟ و چطور پس انداز کنم؟

پاسخ به همه این سوالات را با خواندن این مطلب می گیرید. هم به شما نحوه و عملکرد را آموزش می دهیم، هم کارهایی که افراد موفق انجام می دهند را شرح می دهیم و هم ابزار مدیریت و کنترل هزینه ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که بسیاری از اوقات درآمد ما برای هزینه های مازاد و خریدهای بیهوده صرف می شود، یادگیری کنترل، مدیریت و صرفه جویی هزینه ها امری مهم و ضروری تلقی می شود و می توانید ماه را بدون هزینه های اضافی، کسری پول و با پس انداز بیشتر بگذرانید. بنابراین روش های زیر را به خاطر بسپارید.

اما اول از همه بدانید که به چه منظور باید پس انداز کرد؟

1. آرامش خاطر و خیال
2. حوادث و اتفاقات غیر قابل پیش بینی
3. مدیریت بهتر زندگی
4. ثبات مالی
5. مهیا شدن امکان سرمایه گذاری برای درآمد بیشتر

صرفه جویی در هزینه ها

چگونه در هزینه ها صرفه جویی کنیم؟

1. لیستی از خرید مایحتاج خود داشته باشید:

همیشه قبل از اینکه به خرید بروید یک لیست تهیه کنید و حتما در آن فهرست فقط لوازمی که احتیاج دارید را بنویسید و همچنین طبق لیست تهیه شده خرید خود را انجام دهید. اگر این نکته را چند بار اول رعایت کنید، پس از مدتی به عادت تبدیل شده و دیگر برای وسایل بدون کاربرد پول خرج نمی کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

2. از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد خود استفاده کنید:

اگر باید جایی بروید که عجله ندارید بهتر است از تاکسی، مترو یا اتوبوس برای رفت و برگشت خود استفاده کنید تا صرف هزینه برای بنزین ماشین شخصی، آژانس و ... را حذف کنید. اگر بتوانید به طور کامل از خرید اتومبیل شخصی صرف نظر کنید، بسیار بیشتر صرفه جویی خواهید کرد.

3. پوشاک خود را برنامه ریزی شده خریداری کنید.

سعی کنید از فروشگاه هایی که حراج یا تخفیف دارند، خرید کنید. همچنین می توانید پوشاک خود را انتهای هر فصل زمانی که تخفیف های زیادی دارند، تهیه کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

4. در استفاده از لوازم برقی احتیاط کنید.

اگر از لوازم برقی خود استفاده نمی کنید آن را از برق کشیده یا خاموش کنید. به طور مثال زمانی که از جلوی تلویزیون بلند می شوید آن را خاموش کنید، از اتاق که بیرون می آیید چراغ را خاموش کنید و اگر از لوازمی مانند اتوی مو، سشوار و ... استفاده می کنید حتما دو شاخه آن را از برق بیرون بکشید. به این صورت مصرف برق شما کاهش می یابد و حتی لوازم برقی سالم می مانند.

5. از سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه درست استفاده کنید.

در پاییز و زمستان با پوشیدن لباس گرم از مصرف زیاد سیستم گرمایشی و در بهار و تابستان با پوشیدن لباس های نازک و خنک از مصرف سیستم سرمایشی خودداری کنید. به این ترتیب هزینه کمتری برای پول آب، گاز و برق پرداخت می کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

6. برای خود و خانواده یک برنامه غذایی خاص در نظر بگیرید.

اگر بدانید در طول هفته یا روز چه خوراکی هایی باید مصرف کنید و چه نوع غذاهایی باید درست کنید، به همان اندازه خرید می کنید و از تهیه خوراکی های بدون کاربرد نیز خودداری می کنید. سعی کنید از خرید تنقلات دوری کنید تا علاوه بر کاهش هزینه ها، سلامتی خود را نیز تامین کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

7. اجناس و لوازم با کیفیت و ماندگار بخرید.

هر نوع وسیله ای از پوشاک گرفته تا لوازم خانه را از فروشگاهی تهیه کنید که به کیفیت و دوام بالای آن اطمینان داشته باشید. لوازم با کیفیت همیشه چند سال برای شما قابل استفاده هستند و نیازی به خرید مجدد پس از مدت کوتاهی نخواهید داشت.

8. اقلام بلا استفاده خود را به فروش برسانید.

همه ما ممکن است در کمد اتاق یا انباری دارای لوازمی باشیم که دیگر از آنها استفاده نمی کنیم اما دارای ارزش باشند، بنابراین آنها را در سایت های لوازم دست دوم فروشی قرار دهید و بفروشید. سپس می توانید پول به دست آمده از فروش را ذخیره کنید.

9. تمام هزینه های خود را یادداشت کنید.

حتی اگر 1000 تومان خرج کردید، آن را بنویسید و به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید تا یک عادت شود. سپس می توانید هزینه های اضافی را کاهش دهید و مطمئن باشید که این روش واقعا کار می کند.

صرفه جویی در هزینه ها

10. تفریح و سرگرمی های خود را مدیریت کنید.

اگر می خواهید آخر هفته ها را برای تفریح به بیرون بروید، بهتر است به جای رفتن به رستوران، مراکز تفریحی، کافی شاپ و ... و پرداخت هزینه های گزاف، یک فلاسک و سبد خوراکی از خانه بردارید و به طبیعت بروید. (نظافت در طبیعت را حتما در نظر بگیرید!)

11. روشهای جدیدی را برای کاهش هزینه های سفر پیدا کنید.

همه ما به سفر نیاز داریم و این طبیعی است که بخواهید جاهای دیدنی کشور خود یا دیگر کشورها را ببینید و یا در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. گاهی سفر برای بهتر شدن حال روحی و دور شدن از هیاهوی شهر انتخاب می شود. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که به دنبال روشهایی باشید که هزینه های اضافی سفر شما را کم کنند. به عنوان مثال به دنبال سایت ها یا خبرنامه هایی باشید که هتل، مسافرخانه، بلیط و ... را با قیمت های مناسب به شما معرفی می کنند.

موارد دیگری برای صرفه جویی هزینه وجود دارند که ما آنها را برای شما نام می بریم.

1. هزینه های اینترنت را کاهش دهید.
2. کتاب را به جای خریدن از کتابخانه ها امانت گرفته و بخوانید. (به جای استفاده از تلفن همراه و اینترنت، کتاب بخوانید تا تلفن همراه شما فرسوده نشود، هزینه های اینترنت کاهش پیدا کند و اطلاعات عمومی شما بیشتر شود.)

صرفه جویی در هزینه ها
3. از لامپ یا لوازم برقی کم مصرف استفاده کنید.
4. اعتیاد خود را به هر چیزی که برای شما هزینه دارد، ترک کنید. (اعتیاد به فست فود، دخانیات، بازی ها و ... )
5. هدایایی را که می خواهید به دوستان، خانواده و آشنایان عرضه کنید را خودتان بسازید.
6. از لوازم بهداشتی ارگانیک استفاده کنید تا برای خرید آنها به صورت شیمیایی متحمل هزینه های زیاد نباشید.
7. تعمیرات لوازم خود را تا حد ممکن و در صورت بلد بودن، خودتان انجام دهید.
8. از خرید لوازم لوکس و گران قیمت خودداری کنید.
9. هنگام بیرون رفتن از خانه به مقدار مورد نیاز پول همراه خود داشته باشید.
10. حتما بیمه داشته باشید.

افراد پولدار و توصیه های آنها

حال در این بخش می خواهیم به برخی از توصیه های میلیاردرترین افراد جهان بپردازیم تا رمز موفقیت آنها را با شما در میان بگذاریم.
وارن بافت یکی از افراد موفقی است که به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان نزد همگان شناخته شده است و نقل قول های مفید و جالبی از او شنیده می شود.

" چیزی که بعد از خرج کردن باقی می مونه رو پس انداز نکنین، بلکه چیزی که بعد از پس انداز باقی می مونه رو خرج کنین! "

" اگه چیزهایی بخرین که بهشون احتیاج ندارین، به زودی مجبور میشین چیزهایی رو بفروشین که بهشون احتیاج دارین! "

" بعضی وقت ها تلاش یا استعداد شما اهمیتی ندارن، بعضی چیزها زمان می بره... "

" اگر نتوانی راهی پیدا کنی که در خواب هم درآمد داشته باشی، باید تا پایان عمرت کار کنی! "

" با آدم هایی معاشرت کنین که از شما بهترن و دوستانی بهتر از خودتون داشته باشین تا شما هم مثل اونها بشین! "

" هیچ وقت فقط به یه منبع درآمد وابسته نشین، برای رسیدن به منبع دوم سرمایه گذاری کنین! "

" ریسک کنید! اگر برنده شوید خوشحال خواهید شد و اگر ببازید، باهوش خواهید شد. "

صرفه جویی در هزینه ها

جف بیزوس یکی دیگر از افراد موفق است که ثروتمند ترین شخص در جهان نامیده می شود و موسس و مدیر عامل بزرگترین شرکت خرده فروشی به صورت آنلاین به نام شرکت آمازون است.

این فرد نیز نصیحت هایی الهام بخش برای تمام مردم جهان داشته است:

" آنها به آرزوهای تو می خندند تا زمانی که بتوانی از آرزوهایت پول درآوری! "

“ من معتقدم اگر قصد نوآوری دارید، نباید از اشتباه کردن بترسید. "

" زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که با افراد نالایق در ارتباط باشید. "

" یک شرکت نباید به زرق و برق خود خو بگیرد، زیرا این درخشش دوامی ندارد. "

" تنها راه برای بیرون آمدن از یک جعبه مستحکم، ابداع راه حل خودتان است. "

چگونه از هزینه های اضافه خودداری کنیم؟

حال نوبت این است که ما به شما ابزار صرفه جویی را معرفی می کنیم. یکی از توصیه هایی که روانشناسان و افراد موفق به دیگران می کنند، نوشتن است. این نوشتن باید چگونه باشد؟ چه فایده ای دارد؟ کجا نوشته شود؟

پاپکو برای این کار نیز محصولاتی طراحی کرده است که به نفع شما کار می کند. این محصولات پلنرها و سررسیدها هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید روش های نام برده شده را اجرایی کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

در پلنر و سررسید شما می توانید اهداف و هزینه های خود را یادداشت کنید. یادداشت اهداف و هزینه ها شاید اوایل کار سختی باشد یا برخی موارد فراموش شود، اما پس از مدتی برای شما به یک عادت تبدیل می شود.

صرفه جویی در هزینه ها

همچنین اگر پس از درج هزینه ها، آنها را بررسی کنید، می توانید خریدهای بدون کاربرد و هزینه های اضافه را تشخیص دهید. به همین دلیل است که نوشتن به صرفه جویی کمک می کند و میزان پس انداز شما را بالا می برد.

صرفه جویی در هزینه ها

نکته جالب توجه این است که پاپکو در سررسید و پلنرهای خود فضایی را برای یادداشت هزینه ها، درآمد ماهیانه و مقدار پس انداز اختصاص داده است. این جداول دارای قسمت تاریخ، شرح و مبلغ هستند تا به راحتی متوجه شوید که برای چه چیزهایی هزینه کرده اید.

صرفه جویی در هزینه ها

محصولات مرتبط
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود