به چالش روز درختکاری پاپکو بپیوندید!

ارسال شده در4 سال قبل توسط
مورد علاقه0

روز درختکاری

با دقت این مطلب را بخوانید که در انتها با یک چالش و سورپرایز رو به رو می شوید!

15 اسفند روز درختکاری در ایران است که افراد و گروه های مختلف در سراسر کشور به کشت و مراقبت از درختان تشویق می شوند. این امر تاثیر چشمگیری در آب و هوا و محیط زیست خواهد داشت که به زندگی هرچه بهتر موجودات زنده کمک زیادی می کند. امروزه در بسیاری از کشورها در روز درختکاری به درختان احترام می گذارند و کاشت نهال و درخت توسط هزاران نفر انجام می شود. بسیاری از کشورها روز درختکاری مخصوص به خود را دارند و علاوه بر اینها یک روز برای درختکاری به صورت جهانی وجود دارد.

روز درختکاری

البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوا در هر کشور متفاوت است و بیشتر آنها سعی می کنند در یک مرحله از سال درختکاری کنند که درخت قادر به رشد باشد. بسیاری از مورخان بر این باورند که روز کاشت درخت متعلق به زرتشت، پیامبر ما ایرانی ها است و برخی از نوشته های دیگر حاکی از این است که داریوش و کوروش هخامنشی در این روز که همراه با جشنی برای مردم بود، شرکت کردند و درختی کاشتند.

روز درختکاری

درختان در ایران دارای پشتوانه منافع ملی و سنت های تاریخی هستند، تاریخ نشان می دهد که ایرانیان باستان دارای جشن های ویژه ای بودند که در این جشن ها نهال می کاشتند و به خاک و کشاورزی احترام می گذاشتند.

در کشور ما، درختکاری در 15 اسفند برگزار می شود و مردم در حال کاشت نهال های جوان در پارک ها، جنگل ها و سراسر شهر هستند. ایرانیان هر ساله با کاشت درختان از سال نو استقبال می کنند و در واقع با این کار نمادین، زندگی را در بهار زنده می کنند. در این روز در مقابل اکثر پارک ها و فضای سبز و سایر مناطق شهر به شما نهال رایگان داده می شود.

از آنجایی که پاپکو دوستدار محیط زیست است و این را در تولیدات خود نشان داده برای این روز چالشی در نظر گرفته ایم که در انتهای مطلب با شما در میان می گذاریم. به این دلیل می گوییم پاپکو دوستدار محیط زیست است؛ محصولات پاپکو از پلاستیک پلی پروپیلن (PP) تولید شده است و این مواد سازنده سازگار با محیط زیست هستند، زیرا:

  • از منابع طبیعی کمتری برای تولید استفاده می کند.
  • محصولات زائد کمتری در زمان تولید و دفع به وجود می آورد.
  • بطور گسترده بازیافت می شوند.
  • تجزیه پذیر هستند. (تجزیه شدن به کربن و هیدروژن)
  • هنگام سوختن، آنها گازهای سمی تولید نمی کنند. (مانند کلر که از پلاستیک PVC تولید می شود.)

علاوه بر اینها همانطور که در یکی از مطلب های پیشین توضیح داده شد، تولید کاغذ برای دفاتر، به عنوان کاغذ A4 و به طور کل محصولات کاغذی موجب از بین رفتن درختان و جنگل های طبیعی نمی شود. به عنوان مثال برای اینکار مزرعه ای برای کاشت درختان تندرو در نظر می گیرند، سپس درختانی که رشد سریعی دارند (به عنوان مثال هر ساله 3 متر رشد می کنند!) را انتخاب و شروع به کاشت می کنند، در آخر پس از رشد درختان، آنها را قطع کرده و نهال دیگری به جای آن می کارند.

این روش نه تنها به محیط زیست و طبیعت آسیب نمی زند بلکه همین درختان به دمای هوا، افزایش اکسیژن و زیبایی طبیعت کمک می کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، مقاله کاغذ؛ دوستدار محیط زیست را مطالعه فرمایید.

برای این روز ما عکس های کاشت نهال، مناسبت روز درختکاری و چند درخت جالب، عجیب و زیبا را برای شما در سایت قرار می دهیم تا لذت ببرید.

تصویر اول

روز درختکاری

تصویر دوم 

روز درختکاری

تصویر سوم

روز درختکاری

تصویر چهارم

روز درختکاری

تصویر پنجم

روز درختکاری

تصویر ششم

روز درختکاری

تصویر هفتم

روز درختکاری

درختان عجیب

1. ژنرال شرمن،درختی عجیب در پارکی در کالیفرنیا که از جذابیت های اصلی پارک است، به این دلیل که از لحاظ حجم بزرگترین درخت جهان است. در حالی که بلندترین یا وسیع ترین آنها نیست، اما مطمئنا در میان بلندترین و وسیع ترین درختان جهان قرار دارد. تخمین زده می شود این درخت با شکوه حدود 2300 تا 2700 سال قدمت داشته باشد (یکی از قدیمی ترین درختان در جهان). ارتفاع آن 84 متر و قطر آن 11 متر است.

روز درختکاری
2. خیابان بائوبابز در ماداگاسکار، جایی است که درختان بزرگ بائوباب به صورت خطی در یک جاده خاکی قرار گرفته اند. این منظره شگفت انگیز و بی نظیر گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب می کند و باعث می شود خیابان بائوبابز به یکی از محبوب ترین جاذبه های منطقه و یکی از مشهورترین نقاط دیدنی آفریقا تبدیل شود.

روز درختکاری
3. درخت اژدها واقع در مجمع الجزایر Socotra یمن که به خون اژدها نیز معروف است، گونه ای عجیب و زیباست. میوه های این درخت نوعی توت کوچک و گوشتی است که صمغی قرمز رنگ از آن بیرون می آید و به همین دلیل خون اژدها نامیده شده است.

روز درختکاری
4. ساکورا، با عنوان شکوفه درخت گیلاس به دلیل زیبایی های نفس گیرش مشهور است. در حالی که شکوفه گیلاس در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود، در ژاپن بخشی از فرهنگ است و جشن دیدن گل ها به دلیل محبوبیت شکوفه ساکورا مرسوم شد.

روز درختکاری

روز درختکاری

5. حصارهای تاریک یک خیابان طولانی و زیبا از درختان راش است که توسط خانواده ای در قرن هجدهم کاشته شده است. این خیابان یکی از پدیده های طبیعی در ایرلند شمالی است که در تمام طول سال مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد و برای عکسبرداری بهترین مکان محسوب می شود. در قسمتی از سریال محبوب بازی تاج و تخت از این خیابان به عنوان جاده منتهی به سرزمین پادشاه استفاده کرده و تصویر برداری کرده اند.

روز درختکاری

چالشی که برای شما در نظر گرفته ایم این است که تصاویر خود از کاشت نهال را برای ما به آدرس Papco_support@ (در قسمت contact تلگرام خود، این واژه را جستجو کنید و پشتیبانی سفارشات اینترنتی پاپکو را انتخاب کنید.) ارسال کنید تا آنها را در این مقاله قرار دهیم و از شما برای سایت پاپکو به یادگار بماند. همچنین می توانید عکس های خود را با هشتگ #پاپکونهال در حساب اینستاگرام خود قرار دهید. پس از گذشت چند روز (همچنان مهلت باقی است) قرعه کشی انجام می گردد و به سه نفر از فرستندگان جایزه ای به قید قرعه تقدیم می شود.  

حتی اگر این روزها برای کاشت نهال نمی توانید به بیرون از منزل مراجعه کنید می توانید با کاشت یک گیاه در باغچه خانه، کاشت سبزه برای عید نوروز، نقاسی های سبز کودکان و هر عملی که به طبیعت کمکی کرده باشد، جایزه بگیرید. 

توجه: تصاویر خود را با نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه ارسال نمایید تا در صورت برنده شدن با شما تماس بگیریم.

 

 

نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود