چگونه از گم‌شدن لوازم التحریر در مدرسه جلوگیری کنیم؟

ارسال شده در6 سال قبل
مورد علاقه0

آیا فرزند شما هر روز که از مدرسه می‎آید، از گم شدن وسایلش می‎گوید؟ از کلاه و دستکش و شال‎گردن گرفته تا لوازم التحریر همگی معرض گم شدن هستند. ممکن است برای خیلی از خانواده‌ها تهیه مجدد این وسایل هزینه چندانی نداشته باشد، اما نباید اجازه داد که این روال برای همیشه ادامه پیدا کند و تبدیل به عادت شود.

حتی افراد بزرگسال هم ممکن است، در طول روز وسایلشان را گم کنند؛ بنابراین نباید فرزندان خود را با رفتار نامناسب سرزنش کنید. نکته مهم، آموزش درست و رعایت کارهایی است که می‎تواند از گم شدن وسایل جلوگیری کند.

مقاله مرتبط: نکاتی برای سر و سامان دادن به وسایل مدرسه

نظم داشتن را یاد بدهید

از همین سنین پایین نظم و ترتیب را به فرزندانتان بیاموزید. اول از همه سعی کنید خودتان منظم باشید؛ بچه‎ها بیشترین تاثیر را از پدر و مادر خود می‎گیرند.

به آنها بگویید که مدادها و سایر لوازم التحریر را به صورت شلخته داخل کیف نریزند. برای آنها یک جامدادی تهیه کنید. داشتن جامدادی باعث می‎شود تا مدادها و خودکارها همگی در یکجا باشند. از آنها بخواهید بلافاصله پس از استفاده از مداد یا خودکار ، آن را داخل جامدادی قرار دهند. هرچند وقت یک‌بار، جامدادی خود را تمیز کنند و از وجود همه وسایل در داخل آن مطمئن شوند. خرید آنلاین لوازم التحریر، یکی از سریعترین و با صرفه‎ترین راه‎های تهیه وسایل مدرسه است.

در دفترچه یادداشت کارهای روزانه فرزندانتان، یک مورد را به چک کردن لوازم التحریر و وسایل شخصی اختصاص دهید.

مقاله مرتبط: چگونه جامدادی‌تان را ساماندهی کنید

 برچسب گذاری لوازم التحریر

برچسب گذاری کنید

روی همه لوازمی که بچه‎ها با خود به مدرسه می‎برند، برچسب شناسایی بزنید. با درج نام روی تمامی وسایل، در صورت گم شدن آن‌ها، به راحتی می‎توان صاحب آن را پیدا کرد. همچنین می‌توانید از برچسب‎های رنگی با شکل‎های فانتزی استفاده کنید.

به بچه‎ها یاد بدهید که اگر به‌طور اتفاقی یکی از وسایل آنها گم شد، در زنگ‎های تفریح و یا پایان روز به جستجوی آن بپردازند. برخی از مدارس و کلاس های آموزشی جایی برای وسایل گمشده دارند، اگر چنین جایی در محل تحصیل فرزندتان وجود دارد، به آن سر بزند. وسایل برچسب‌دار زودتر پیدا می‎شود.

قرض دادن لوازم التحریر

برای قرض دادن آماده شوید

یکی از علت‎های اصلی گم شدن وسایل، قرض دادن بچه‎ها به همدیگر است. در یک کلاس درس بچه‎های زیادی وجود دارند که ممکن است مداد یا خودکار خود را فراموش کرده باشند و یا از وسیله یکی دیگر از همکلاسی‎هایش خوشش بیاید و بخواهد مدتی از آن استفاده کند. اینکه از فرزندتان بخواهید چیزی را به بقیه قرض ندهد، کار سختی است. اما باید به آنها بفهمانید که نسبت به وسایل خود مسئول هستند و در حفظ و نگه داری از کوشا باشند.

به فرزندانتان بگویید که بیشتر از نیاز شخصی خودش وسیله به مدرسه نبرد تا در صورت نیاز به قرض، همکلاسی‌هایش متوجه شوند که به تعداد کافی مداد ندارند. با این کار نیازی به دروغ گفتن نیست.

با این‎حال اگر خواستند به دوستانشان مداد قرض دهند، همیشه چند مداد یا خودکار جداگانه‎ همراه داشته باشند که اگر گم‌شد، ناراحت نشوند.

مقاله مرتبط: چگونه کیف مدرسه فرزندمان را سبک تر کنیم؟

فرزندانتان را سرزنش نکنید

سرزنش نکنید

با وجود راه حل‎هایی که گفته شد، اگر فرزند شما وسیله‎ای را گم کرد، او را سرزنش نکنید. احساس مسئولیت را در آنها تقویت کنید و بیاموزید که اگر چیزی را گم می‎کنند باید به دنبال آن بگردند.

اگر با گذشت زمان مشاهده کردید که فرزند شما تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری وسایل خود می‎کند، او را تشویق کنید و برایش هدیه‎ای کوچک تهیه کنید.

فراموش نکنید که عادت به منظم بودن و احساس مسئولیت نیاز به زمان و تمرین دارد و هم والدین و هم بچه‎ها باید این مهارت‎ها را در زندگی خود پیاده کنند.

1 نظر
  • اس************ **********ری

    اس************ **********ری 1397-01-22

    مطالب خوب و مفیدی بود.
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود