کیف را هیچ کس اختراع نکرد!!!

ارسال شده در4 سال قبل توسط
مورد علاقه1

مقدمه

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کیف چگونه و توسط چه کسی ایجاد شد؟ کیف یکی از لوازم مهم برای زندگی روزمره ما بوده و همیشه لوازم ارزشمند خود را با آنها حمل کرده ایم. کیف توسط فرد خاصی اختراع نشده و جرقه ای در ذهن کسی نبوده است، بلکه یک نیاز اساسی بوده است تا مردم خودشان برای ساخت آنها دست به کار شوند. در ادامه ما شرح پیشرفت کیف را به صورت امروزی برای شما شرح می دهیم.

کیف در واقع در زمان های قدیم به عنوان کیسه شناخته می شد که یک ابزار رایج مانند ظرف و از جنس نرمی بود. بر اساس یافته هایی که در تاریخ ثبت شده است اولین کیف ها بیشتر از جنس پوست حیوانات، پنبه یا الیاف گیاهی بافته می شدند و با رشته هایی از همان جنس محکم می شدند تا لوازم داخل آن به بیرون نریزد. با وجود سادگی آنها، این کیسه ها برای توسعه تمدن بشری اساسی و بنیادی بوده اند، زیرا آنها به انسانها این امکان را می دادند که حتی مواد غذایی یا هر چیزی با ابعاد مناسب را جمع آوری کنند و با خود به همه جا حمل کنند.

تاریخچه کیف

امروزه کیسه و کیف از هم جدا شده اند، کیسه برای انجام خرید و ... استفاده می شود و کیف برای حفظ لوازم شخصی...! همچنین کیسه ها به انواع مختلفی مانند نایلونی، کنفی، کاغذی و ... تقسیم شدند که اولین کیسه کاغذی برای نگهداری چای های طعم دار استفاده شده است.

تاریخچه کیف

تاریخچه کیف دستی

کیف ها حدود صدها سال است که توسط زنان و مردان مورد استفاده قرار می گیرند و در آن زمان به دلیل نبود جیب در لباس ها، کیف ها کاربرد بیشتری داشتند. کیسه هایی که در قسمت مقدمه توضیح داده ایم، تا زمان مصر باستان رواج داشته اند و بسیاری از حروف تصویری هیروگلیف مصری مردهایی را با کیف هایی که به دور کمرشان بسته اند، نشان می دهند. در قرن چهاردهم میلادی بسیاری از مردم از کیسه های کشی برای جلوگیری از سرقت استفاده می کردند که در آن می توانستند پول خود را حمل کند. این کیسه ها از طریق طناب بلند که به "کمربند" وصل می شد، دور کمر بسته می شدند.

تاریخچه کیف

زنان همچنین برای نمایش وضعیت اجتماعی خود، از کیسه های تزئینی که شباهت به کیف های هنری امروزی دارند، استفاده می کردند. در قرن چهاردهم میلاد کیف های دستی به هدایایی از داماد به عروس تبدیل شدند که اغلب این کیف های قرون وسطایی با تصاویری از داستان های عاشقانه یا ترانه ها قلاب دوزی شده بودند. سرانجام، این کیسه ها به آنچه که امروزه عنوان کیف مجلسی معروف است، تبدیل شد و در دوره رنسانس، سبک پوشش الیزابت های انگلستان از گذشته زیبا تر بود. زنان کیف هایی از جنس پوست حیوانات با خود حمل می کردند و مردان کیف های چرمی یا کیف پول هایی را در جیب لباس های خود داشتند. طبقه اشراف برای جبران بهداشت ضعیف در آن زمان، کیف های پر از مواد معطر و بوی مطبوع را با خود حمل می کردند.

پس از تعبیه جیب در لباس ها، رفته رفته استفاده از کیف میان مردان کمتر شد و تقریبا متعلق به حوزه زنان شد. کیسه های پارچه ای، کاغذی و پوست جای خود را به کیف دادند که به مرور زمان ابعاد آنها کوچکتر، ظاهر آنها زیباتر و کاربرد آنها بیشتر شد. امروزه کیف های پول، کیف های دستی و دوشی نیز با طراحی های خاص توسط مردان استفاده می شوند و هم اکنون تنها این وسیله جانبی متعلق به زنان نیست.

تاریخچه کیف

در طول قرن نوزدهم، عصر انقلاب صنعتی، روش ها و متدهای جدیدی اختراع شد که برای کیف ها استفاده می شد و منجر به تولید مدل ها و طرح های جدیدی شد. در واقع جیب، زیپ، دکمه و ... به مرور زمان متدهایی بود که در کیف ها استفاده می شد. سپس کیف هایی با اندازه های جدید ایجاد شد تا مسافران بتوانند وسیله هایی بیشتری در آن جای دهند و به راحتی سفر کنند.

در قرن بیستم مد و فشن به میان آمد و کیف دستی در همان زمان تکامل یافت. همچنین آزادی زنان موثرترین عامل در شکل گرفتن کیف دستی بود، زیرا هرچه زنان بیشتر در رفت و آمد بودند و تعداد زنان شاغل بالاتر بود، نیاز به کیف های کاربردی بیشتر شد. کیف هایی که بتواند نیازهای آنان را برای قرارگیری لوازم، برآورده کند. این امر باعث شد تا کیف های چرمی و جنس های دیگر برای مهمانی، پیاده روی و ... به کار بروند و کیسه های پلاستیکی برای خرید استفاده شوند.

تاریخچه کیف

برندینگ در طول قرن بیستم اهمیت بیشتری پیدا کرد و طراحان کیف با قدرت ظاهر شدند و طراحان شناخته شده برندهایی مانند Hermès، Chanel، Gucci،Louis Vuitton و Prada در سراسر جهان به تولید کیف های دستی منحصر به فرد خود مشغول شدند. برای دیگر برندهایی مانند Versace، Dior، Yves Saint Laurent، Dolce & Gabbana و ... نیز کیف دستی به یک لوازم جانبی مهم تبدیل شد. کیف ها بر خلاف قرون گذشته با مد پیش می روند و با هر فصلی تغییر می کنند.

تاریخچه کیف را شاید به صورت های مختلفی خوانده باشید، بنابراین لازم است بدانید که تاریخچه کیف دستی، کوله پشتی، کیف پول و دوشی با هم تفاوت دارند و هر کدام به صورت های مختلفی پیشرفت کرده اند. ما در این مقاله تاریخچه کیف را به طور کلی از آغاز پیدایش برای شما نقل کرده ایم، اما در انتها مطالبی درباره پیشرفت کیف های دستی را می تونید مطالعه کنید.

منابع ترجمه شده: Wikipedia و nation

محصولات مرتبط
مرجع: KHA4-04
230,010 تومان (با مالیات)
کیف مدیران کد KHA4 - 04 یکی دیگر از محصولات گروه کیف دسته دار پلاستیکی است که در سایز FC تولید می شود.
مرجع: KA4-07
291,709 تومان (با مالیات)
این کیف، یکی از زیباترین و پرفروش ترین های اسناد و مدارک است که همه نیازهای شما را برای حضور در یک سمینار، کنفرانس، همایش و یا حتی دانشگاه و مدرسه تامین می کند.
مرجع: KA4-15
509,003 تومان (با مالیات)
کیف اکو مدل، یک انتخاب خوب برای کسانی است که مجبورند وسایل و مدارک شخصی خود را همیشه همراه داشته باشند.
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود