کاغذ؛ دوستدار محیط زیست!

ارسال شده در4 سال قبل توسط
مورد علاقه0

شما فکر می کنید چنین چیزی اصلا امکان ندارد؛ تولید محصولات کاغذی و پلاستیکی با دوستدار محیط زیست بودن جور در می آید؟ باید بگویم بلی! در این مقاله ما به شما اطمینان می دهیم که بسیاری از انتقادهای زیست محیطی علیه کاغذهای پاپکو، اشتباه و غلط است. اما چگونه؟

فاصله بین عرضه و تقاضای کاغذ و چوب در دهه های اخیر به سرعت در حال افزایش است و رشد جمعیت انسانی باعث افزایش این تقاضاها می شود. از سوی دیگر تخریب و جنگل زدایی محیط زیست به نوبه خود باعث کاهش تولید چوب و کاغذ از جنگل خواهد شد.

آنهایی که از جنگل های طبیعی تهیه می شوند، معمولا قدرت و دوام خوبی دارند؛ با این حال رشد آرام و کند درختان در نتیجه باعث اختلال در عرضه چوب می شود. بنابراین یافتن جایگزین مهم است، جایگزینی که با آن آشنا خواهید شد. 

هنگامی که مردم به درختانی که برای تولید کاغذ قطع می شوند فکر می کنند، خشک شدن پارک مورد علاقه یا بیابان شدن جهان را در نظر می گیرند که با در پیش گرفتن این متد جدید نباید دیگر نگران موضوعاتی از این قبیل باشید.

کاغذ از فیبر سلولز ساخته می شود که به طور کل از درختان گرفته می شود اما این دلیلی برای تخریب جنگل ها و آسیب به محیط زیست نیست. شرکت پاپکو برای جلوگیری از تخریب جنگل، کاغذهایی را به دست شما می رساند که از متد درختان تندرو استفاده می کند و در ادامه به توضیح بیشتری می پردازیم تا نظر منفی شما نسبت به تولید کاغذ و ضرر آن برای محیط زیست عوض شود.

مفهوم جنگل های تندرو این است که به ازای هر درختی که قطع می شود، چندین درخت کاشته می شود یا به طور طبیعی در جای خود از نو رشد می کنند و به طور مداوم برداشت می شوند. این فرآیندها در جنگل های مخصوصی که در نظر گرفته شده است، انجام می پذیرند. به این معنی که هر شرکت تولید کاغذ که از این روش استفاده می کند، مکانی را مانند مزرعه برای این کار در نظر می گیرد و شروع به کاشت درختان تندرو می کند و پس از قطع هر درخت بذر دیگری می کارد تا به زودی جای آن را بگیرد.

همچنین می توان گفت این درخت هایی که کاشته می شوند، سریع رشد کرده و قابل استفاده می شوند. یعنی به طور تقریبی این درختان در هر سال سریعا رشد می کنند و به اندازه و قطری می رسند که برای قطع و برداشت آماده می شوند، در صورتی که در جنگل های واقعی 10 الی 20 سال طول می کشد تا یک درخت به اندازه ای رشد کند که برای قطع کردن و تولید کاغذ آماده باشد. این درخت ها به صورت علمی کاشته می شوند، برگ های کمتری دارند و اکثر انرژی صرف تنه آن می شود؛ زیرا برای صنعت کاغذ سازی ( چه برگه A4، چه کاغذ دفاتر ) تنها تنه درخت به کار می آید.

کاغذ؛ دوستدار محیط زیست

با وجود اینکه درختان این جنگل ها مانند جنگل های واقعی هستند، در حقیقت مزرعه ای برای کشاورزی هستند و درختان به محصولاتی برای استفاده انسان تبدیل می شوند. در نتیجه مطمئن باشید که درختان جنگل ها در محیط زیست به هیچ عنوان قطع نمی شوند و این کار را مانند برداشت محصولات در مزرعه شخصی یا کاری یک کشاورز در نظر بگیرید.

بنابراین می توان گفت که تولید کاغذ نه تنها به محیط زیست آسیب نمی رساند بلکه با کاشت درخت های بیشتر در آن موثر نیز هست و خبر خوب این که تولید و استفاده از کاغذ باعث نمی شود که جنگل ها از بین بروند. بنابراین سعی کنید با استفاده بیشتر از کاغذ به محیط زیست خود کمک کنید، اما حواستان باشد برای بازیافت آنها از روش های مطمئن استفاده کنید.

حال ما برای درک بهتر درختان تندرو چند نمونه از نژادهای آنها را برای شما مثال می زنیم:

درخت صنوبر پیوندی
یک درخت بسیار تندرو که سالیانه 1/5 الی 2/5 متر رشد می کند. درختی که برگ هایش می ریزد و به دلیل رنگ طلایی یا زرد آن منظره ای جالب ایجاد می کند. همچنین برخی مواقع با کاربرد هیزم کاشته می شوند.

بید مجنون
با توجه به ارقام بدست آمده، درختان بید مجنون می توانند حدودا 1 الی 2/5 متر در سال رشد کنند که یکی از تندروترین درختان محسوب می شود.

صنوبر لرزان
این درخت تندرو عضو همان خانواده درخت صنوبر پیوندی است و رشد آن به طور متوسط 60 الی 90 سانتی متر در سال است. تعداد این درختان در مناظر طبیعی رو به رشد بوده زیرا برگ های آن زمان وزیدن نسیم و باد به شکل لرزان منظره ای زیبا ایجاد می کند.

افرا سرخ
این درخت زیبا حدودا بالای 60 سانتی متر در سال رشد می کند.

درخت سرو همیشه سبز غول پیکر
یک درخت با چشم انداز استثنایی که تا 90 سانتی متر در سال رشد می کند و کاربردهای زیادی دارد.

درخت سرخ چوب
در موقعیت های خوب، بسیار سریع تر رشد می کنند. این درختان در 30 سالگی به حدود 36 متر می رسند یعنی حدود 120 سانتی متر در سال!

این درختان نام برده شده به صاحبان خود فرصت می دهند تا از مزایای آنها زودتر بهره مند شوند و در سال چندین متر رشد می کنند که به آنها تندرو می گویند.

نمونه ای از یک مزرعه درخت:

کاغذ؛ دوستدار محیط زیست

قصد ما از نوشتن این مقاله این بود که بدانید کاغذهایی که تهیه می کنید چه سرگذشتی دارند.

محصولات مرتبط
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود