چگونه باکلاس باشیم؟! (قسمت اول)

ارسال شده در4 سال قبل توسط
مورد علاقه1

باکلاس (Classy) بودن به این معنا نیست که مغرور و خودپسند باشید. بلکه باید با دیگران مؤدبانه رفتار کنید و همواره به خود و سایرین احترام بگذارید. خودتان را باور داشته باشید و طوری لباس بپوشید که دوست دارید و آن طور که می پسندید رفتار کنید. اگر این موضوع برایتان جذاب است، تنها کافیست گامهای زیر را دنبال کنید.

گام اول : باکلاس لباس بپوشید.

  1.        پیرو مد نباشید.

هر چند گاهی مد و ترند ممکن است برایتان جذاب و یا حتی مطابق سلیقه شما باشد و این اصلا چیز بدی نیست، اما لباس هایی که مناسب فرم اندام‌ تان نیست یا رنگ ‌هایی که با رنگ پوست شما مطابقت ندارد را فراموش کنید. این کار ممکن است ظاهرتان را مسخره یا سطحی کند.

لباس شما باید شخصیت‌ تان را ارتقا دهد، نه اینکه شخصیت جدیدی از شما بسازد یا آن را عوض کند. برای شیک بودن تنها کافیست کمی هوشمندانه لباس بپوشید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        ظاهری شیک و راحت برای خود بسازید.

شما با داشتن یک ظاهر عالی، نیمی از راه را رفته اید. لباس‌ و زیورآلات شما باید متناسب با بدنتان بوده و هرگز چیزی نپوشید که در آن احساس ناراحتی می کنید. مجبور نیستید گران ترین لباس فروشگاه را بپوشید یا لباس‌های گران ‌قیمت را در حراجی خریداری کنید. بهتر است سعی کنید یک ظاهر خاص و متعارف داشته باشید.

رعایت بهداشت نیز یکی از ارکان باکلاس بودن است. هر روز دوش بگیرید و در مکان های جدیدی که برای اولین بار حاضر می شوید با احساس و ظاهری تازه و بانشاط حضور یابید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        غیررسمی لباس نپوشید.

اگر می‌خواهید در یک رویداد رسمی یا نیمه رسمی حاضر شوید، بهتر است محیط و فضا را به خوبی درک کنید. لباس رسمی‌ پوشیدن بهتر از آن است که با یک لباس‌ غیر رسمی ظاهر شوید. همچنین فراموش نکنید لباس جین برای حضور در یک مراسم رسمی مناسب نیست.

در مورد پوشش متعارف جایی که قرار است بروید، پرس و جو کنید و اگر اطلاعات کافی کسب نکردید، از میزبان یا افرادی که قرار است در مراسم حضور یابند، سوال کنید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        جوری دیده نشوید که انگار شب گذشته را تا صبح مهمانی بوده ‌اید.

با آثار به جا مانده از مهمانی شب قبل، جایی نروید. آرایش باقی مانده از مهمانی شب را از صورت‌ خود پاک کرده و دوش بگیرید. هر جا که می خواهید بروید طوری نشان‌ دهید که برای  شروع یک روز جدید آماده هستید.

حتی اگر شب سختی را گذرانده اید، نگویید : "خسته و خواب آلودم"، این اصلا باکلاس نیست.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        قبل از خروج از خانه، کاملا آماده شوید.

برای باکلاس بودن بهتر است قبل از اینکه از خانه خارج شوید، کاملا آماده باشید. از انجام کارهایی نظیر ریمل ‌زدن، شانه زدن، بستن دکمه ‌ها، بستن بند کفش و ... در اماکن عمومی خودداری کنید. فراموش نکنید هر آنچه که برای آماده شدن و کاملا آراسته بودن لازم است را پیش از خروج از خانه انجام دهید.

دقت کنید زیرپوش یا لباس زیر‌تان نباید پیدا باشد.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        مطمئن شوید لباس و پوشش‌ تان متناسب با ظاهری است که می‌خواهید از خودتان ارائه دهید.

این که بخواهید زیبایی ‌هایتان را به نمایش بگذارید، خوب است؛ اما زرق و برق اغراق آمیز ممکن است تاثیر منفی داشته باشد. مخصوصا اگر متناسب با فضای مراسمی که در آن شرکت می کنید، نباشد. پس لباس و جزئیات آن را با دقت و هوشمندانه انتخاب کنید و مطمئن شوید که در آن راحتید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        همواره ژست خوبی به نمایش بگذارید.

بخشی از باکلاس به نظر رسیدن، داشتن ژست خوب است. برای این کار کمرتان را صاف نگه دارید، روبرو را نگاه کنید و تا حد امکان از افتادگی شانه هایتان جلوگیری کنید. دست‌ به سینه نایستید، آنها را دو طرف بدنتان نگاه‌ دارید تا سینه‌تان فراخ باشد. فراموش نکنید هنگامی که سرتان را بالا می گیرید، هم احساس باکلاس بودن می‌کنید و هم باکلاس به نظر می‌رسید. هنگامی که نشسته اید نیز قوز نکنید.        

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

گام دوم : باکلاس صحبت کنید.

  1.        فحاشی نکنید.

این که فحاشی کنید اصلا باکلاس نیست. اگر آنقدر عصبی شده اید که دوست دارید فحش دهید، بروید داخل حمام یا دستشویی، شیر آب را باز کنید و هر حرف زشتی که در دهان و ذهنتان است را بیرون بریزید. یا اینکه به هر جسم بی جانی که دم دستتان است، بد و بیراه بگویید. اما اجازه ندهید دیگران فحاشی کردن شما را ببینند، چون فرد سطحی و بی شخصیتی به چشم خواهید آمد. اگر هم توجیه توهین و فحاشی تان این است که عصبانی هستید و نمی توانید خشم‌ خود را کنترل کنید، پس بد نیست بدانید این اتفاق، نشانه‌ بارز بی‌‌کلاس بودن است.

از فحاشی کردن در انظار عموم و مهم ‌تر از آن از فحاشی نسبت به شخصیت های خاص بپرهیزید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        پشت سر دیگران از خوبی هایشان بگویید.

به جای اینکه در مورد ویژگی های منفی کسی که در جمع حاضر نیست صحبت کنید، بهتر است از خوبی های او بگویید. با این کار ثابت می کنید که باکلاس‌ هستید و آنقدر خونسرد و با اعتماد به نفس هستید که به جای بازگو کردن نقاط ضعف دیگران، از نقاط قوت آنها حرف می زنید. در این صورت به عنوان فردی مثبت و متین شناخته می شوید نه کسی که همواره بدگو و به دنبال کمبودهای اطرافیان است.

اگر مدام در حال بدگویی باشید، اطرافیان فکر می‌کنند آدم بی‌کلاسی هستید، چون به حریم شخصی و آزادی دیگران احترام نمی‌گذارید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        سعی کنید صدایتان از صدای جمع بلندتر نباشد.

آیا برایتان پیش آمده در یک مهمانی کسی وارد شود و به شما بگوید: "وقتی جلوی ساختمان بودم فهمیدم درست آمده‌ام، چون صدای تو را شنیدم؟" اگر پاسخ مثبت است، وقت آن رسیده کمی صدایتان را پایین بیاورید. همین‌ که صدایتان شنیده شود، کافی است. برای اثبات حرفتان حتما نباید فریاد بکشید یا تن صدایتان را بالا ببرید. حتی اگر در یک فضای شلوغ هستید آرام و ملایم صحبت کنید. این نشانه‌ی باکلاس بودن و حاوی این پیام است که به حد کافی اعتماد به ‌نفس دارید و برای جلب توجه دیگران مجبور نیستید داد بکشید.

اگر از تن صدایتان مطمئن نیستید، از اطرافیانتان بخواهید بلندی صدایتان را شماره گذاری کنند. اگر جمع اعداد نزدیک به 10 بود، مطمئن باشید که باید تن صدایتان را پایین بیاورید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        از اینکه چقدر باکلاس هستید صحبت نکنید.

آنها که ادعای باکلاس بودن دارند همیشه دوست دارند در مورد باکلاس بودن‌ شان با دیگران صحبت کنند. مخصوصا در مقایسه با کسی که از نظرشان "کلاس" ندارد یا بی‌کلاس است. هرگاه خود را در حال گفتن این جمله که "من آدم باکلاسی هستم" دیدید، وقت آن است که مطمئن شوید آنقدرها هم که فکر می کنید، باکلاس رفتار نمی‌کنید. قضاوت این که شما تا چه اندازه باکلاس هستید را به عهده دیگران بگذارید. نه اینکه با خودنمایی دم از باکلاس بودن بزنید.

بهتر است که اگر شما باکلاس هستید، هیچ گاه از کلمه‌ی "باکلاس" استفاده نکنید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        در جمع آروغ نزنید.

اگر می‌خواهید باکلاس باشید، آروغ زدن در حضور دیگران را فراموش کنید. این کار جالب یا خنده‌دار نیست. اگر عادت دارید صرفا برای شوخی و خنده آروغ بزنید، لطفا دیگر ادامه ندهید. اما اگر ناگهانی و غیرارادی آروغ زدید، اشکالی ندارد. دست‌ تان را جلوی دهان‌ تان بگیرید و عذرخواهی کنید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        آداب استفاده از تلفن همراه‌ را فراموش نکنید.

اگر می خواهید باکلاس باشید، مدام گوشی‌تان را چک نکنید. وقتی در بین دیگران هستید، کمتر این کار را انجام دهید. تلفن همراه‌تان را روی ویبره یا یک زنگ کوتاه بگذارید و هنگام مکالمه، از حرف زدن در مورد مسائل شخصی‌ تان بپرهیزید. سعی کنید زمانی که تنها هستید با تلفن صحبت کنید. برای پاسخگویی به تلفن، صحبت کسی را قطع نکنید، مگر اینکه یک مورد خاص و فوری پیش آمده باشد.

این که اجازه دهید تلفن ‌تان هر چند ثانیه یک بار زنگ بخورد، واقعا بی ‌ادبی است.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        سعی کنید هواره لحن‌تان ملایم باشد، حتی وقتی عصبانی هستید.

هنگام حضور در جمع، اگر همسر یا بهترین دوست ‌تان یا حتی یک فرد غریبه عصبانیتان کرد، خونسردی خود را حفظ کنید. برای این کار یک نفس عمیق بکشید، چشمان ‌تان را ببندید به آرامی حرف بزنید. اجازه ندهید کسی شما را در حال فریاد زدن ببیند. البته سعی کنید در خلوت ‌تان هم این کار را نکنید.

فراموش نکنید که با فریاد نزدن و در آرامش صحبت کردن، بهتر می‌توانید حرف ‌تان را بزنید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

  1.        از میزان درآمدتان نگویید.

این که در مورد میزان درآمد یا سرمایه ‌تان صحبت کنید و یا درباره قیمت اتومبیل، لباس یا گوشواره‌ های جدیدتان بگویید یا  تعریف کنید مبلغ حقوق‌ تان افزایش پیدا کرده ‌است، اصلا باکلاس نیست. همچنین در مورد میزان درآمد پدر و مادر، همسر، دوست صمیمی‌ خود یا هر کس دیگری صحبت نکنید. این کار اصلا پسندیده و باکلاس نیست.

هرگز از کسی در مورد میزان درآمدش سوال نپرسید.

چگونه باکلاس به نظر برسیم؟

منابع :

وبسایت wikihow

وبسایت thespruce

مقالات مرتبط

چگونه باکلاس باشیم؟! (قسمت دوم)

توسطبیتا مزینانی 11 4 سال قبل
1 نظر
  • El*********

    El********* 1398-04-25

    Allllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bood
    mersyyyyy????????????
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود