اکسپندینگ فایل (ارگنایزر کاغذ) خودت را بساز ...

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه2

برای این کار لازم است که در ابتدا ابعاد اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر کاغذ خود را مشخص کنید. این اندازه با توجه به برگه ها یا مدارکی که قصد دارید در آن قرار دهید، مشخص می شود. به عنوان مثال ممکن است یکی از سایزهای استاندارد نظیر A3، A4، A5 و یا هر سایز دیگری را در نظر بگیرید. پس لازم است که ابعاد (طول و عرض) کاغذتان را نیز بدانید. (برای کسب اطلاعات و مطالعه بیشتر در مورد سایز استاندارد کاغذ پیشنهاد می شود مقالات راهنمای سایز کاغذ و راهنمای سایز دفتر را بخوانید.)

حال که می دانید برای چه سایز کاغذی می خواهید اکسپندینگ فایل بسازید، به راحتی می توانید ابعاد مقوا و برگه های لازم را مشخص کنید. برای این کار باید ابعاد مقوا از سایز کاغذی که قرار است داخل اکسپندینگ فایل قرار بگیرد، حدود 1.5 تا 2 سانتی متر بزرگتر باشد تا گذاشتن یا برداشتن برگه به آسانی انجام پذیرد.

شما برای ساخت اکسپندیگ فایل شخصی خودتان به وسایل زیر نیاز دارید :

2 عدد مقوای ضخیم یا چند لایه برای جلد

2 عدد کاغذ کادویی یا رنگی برای پوشش جلد

2 نوع مقوای رنگی به تعداد لازم

چسب ماتیکی

قیچی

خط کش

اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر کاغذ

در مرحله اول محفظه های اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر کاغذ را بسازید.

برای این کار شما به تعدادی مقوای نسبتا ضخیم (گرماژ بالا) احتیاج دارید. دقت کنید که اگر می خواهید ارگنایزرتان 8 خانه داشته باشد، شما باید 9 مقوا برای دیوایدرهای آن (جداکننده ها) در اختیار داشته باشید. این نسبت همواره ثابت است.

برای جداره های خارجی (عطف قابل انعطاف) یا همان قسمت آکاردئونی اکسپندینگ فایل نیز به یک مقوا با عرضی هم اندازه اما طولی بیشتر از مقوای دیوایدرها احتیاج دارید. این مقوا باید به شیوه زیگزاگی (آکاردئونی) تا بخورد. در نظر داشته باشید پهنایی که برای هر تا در نظر می گیرید، میزان گنجایش خانه های اکسپندینگ فایل و انعطاف پذیری آن را تعیین می کند.

در پایان این قسمت باید مقواهای جدا کننده را داخل تای ایجاد شده بچسبانید (تصویر 1) تا محفظه های ارگنایزرتان آماده شود. (تصویر 2)

اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر کاغذ

در مرحله دوم جلد یا پوشش خارجی را آماده کنید.

مقوای ضخیم را درست وسط کاغذ کادویی یا رنگی بگذارید و آن را با چسب محکم جلد کنید. دقت کنید بین مقوا و پوششی که برای جلد در نظر می گیرید حباب ظاهر نشود. چرا که علاوه بر داشتن ظاهر نامناسب، پس از مدتی باعث ایجاد پارگی در همان قسمت می شود. (عکس 3)

پس از آنکه دو جلد را آماده کردید، نوبت آن است که آنها را به هم وصل کنید. برای این کار یک مقوا درست به اندازه همان مقوایی که به عنوان جداکننده استفاده کرده اید را از عرض به سه قسمت مساوی تقسیم و خط کشی کنید. سپس دو قسمت خارجی را از محل خط کشیده شده به دو جلد بچسبانید. (عکس 4)

اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر کاغذ

در مرحله سوم یا پایانی، ساخته های دو مرحله قبل را به هم نصب کنید.

قبل از آنکه نصب را انجام دهید، مقوای واسط دو جلد را از محل خط کشی تا کنید تا چسباندن بدنه داخلی اکسپندینگ فایل به جلد آسانتر انجام شود. همچنین برای تفکیک و دسته بندی برگه های داخل آن می توانید مطابق تصویر زیر، تب هایی برای قرار دادن لیبل روی هر جداکننده نصب کنید. این کار بهتر است در همان مرحله اول انجام شود.

اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر کاغذ

اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر کاغذ

با این آموزش شما می توانید انواع مختلف اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر را به راحتی بسازید. ما نیز برای ایده دادن به شما تصویر سه ارگنایزر متفاوت را درج کرده ایم.

اکسپندینگ فایل یا ارگنایزر کاغذ

 

محصولات مرتبط
مرجع: KA4-06NM
302,401 تومان (با مالیات)
اکسپندینگ فولدر کد KA4-06NM وسیله ای که از طریق آن می توان اسناد و اوراق را به صورت منظم دسته بندی و نگه داری نمود.
مرجع: KEX-H11
394,537 تومان (با مالیات)
اکسپندینگ فایل پارچه ای کد KEX-H11 برای کسانی که مجبورند همواره تمامی اسناد مهم خود را به همراه داشته باشند.
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود