سه قدم مهم تا تحقق اهداف شما

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

« سام بنت » در کتاب جدید خود با نام " از همین جایی که هستید شروع کنید " سعی دارد نشان دهد که چگونه با ایجاد تغییرات کوچک می توان همواره حرکت رو به جلو و به سمت اهداف داشت. او معتقد است که حرکت های کوچک در مسیر درست می تواند منجر به نتایج بزرگی در راستای تحقق اهداف شما شود. در زیر به طور خلاصه بخش هایی از کتاب او را در میان قسمت هایی از مقاله ما مطالعه خواهید کرد...

چقدر زمان در نظر بگیریم؟ کافی یا بیش از حد نیاز؟

احتمالا فکر می کنید اگر زمان زیادی در اختیار داشته باشید میتوانید تمام پروژه هایی که در نظر دارید را اجرایی کنید. به همین دلیل منتظر بازنشستگی می شوید و یا تا رسیدن تابستان صبر می کنید تا بالاخره زمانی برای تحقق اهدافتان که می تواند نوشتن، تمرین یوگا و یا حتی اموزش فلوت زنی باشد، پیدا کنید.

اما در نهایت وقتی آن زمان فرا می رسد و روزها از پی هم به هر طریقی میگذرد، می بینید که در انتها هیچ کاری نکرده اید.
داشتن زمان زیاد برای یک پروژه می تواند مثل وقتی که زمان کافی ندارید آسیب زننده باشد. در واقع وقتی شما می توانید هر زمانی شروع کنید، از کجا باید بفهمید که کی باید شروع کنید؟ این بازه زمانی طولانی استرس زا و خسته کننده است، وقتی که نمی دانید باید با خودتان چه کنید، تنها راه این است: بلند شوید و شروع کنید...

اگر بخواهید منتظر زمان باشید باید تمام عمر خود را صرف انتظار کنید، بنابراین همیشه در نظر داشته باشید که زمان کافی ندارید و باید سریع تر به همه اهداف خود برسید. به نقل از « الیزابت کوبلو » " هر روز را چنان زندگی کن که گویی آخرین روز عمرتان است." این نقل قول یکی از جملاتی است که « استیو جابز » سرلوحه زندگی خود قرار داده است...

رسیدن به اهداف

تنش ها می توانند خوب باشند.

حقه این است: چند تنش خلاقانه به زندگی خود اضافه کنید، اگرچه شاید کلمه تنش بار معنایی مثبتی نداشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که می تواند سازنده باشد.

به اهدافی فکر کنید که کمی شما را می ترساند، باعث می شود به تکاپو بیفتید و یا حتی غیر ممکن به نظر می رسد. اجازه دهید در ذهن شما بزرگ جلوه کند و انرژی که شما را از جایی که ایستاده اید به سمت هدف هدایت می کند، یعنی تنش را احساس کنید.

حالا برای خودتان یک لیست " حداقل بایدهای روزانه " (MDR) ایجاد کنید و اقدامات بسیار ساده و معناداری که باید روزانه انجام شود را در آن بگنجانید به طور مثال اگر هدف شما نوشتن یک کتاب است، " حداقل بایدهای روزانه " شما می تواند یادداشت کردن یک جمله روی کارت باشد یا اگر قصد مرتب کردن انبار را دارید، در لیست " حداقل بایدهای روزانه " خود گذراندن 15 دقیقه در روز در انبار را قید کنید.

اگر می گوییم اهداف خود را بنویسید، دلیل دارد؛ شما هنگام نوشتن ناچار به تمرکز کردن هستید و به چیز دیگری فکر نمی کنید. همچنین وقتی تمرکز می کنید تمام حواس خود را صرف فکر کردن به اهداف می کنید و در ناخودآگاه خود آنها را نگه می دارید. این موضوع سبب می شود حافظه خود را روی کاغذ بیاورید تا فراموش نشود.

بنابراین آگاه باشید که اعتماد کردن به حافظه کار بسی بیهوده است زیرا حافظه خیانتکار بوده و تمام قول ها را از یاد می برد.
اگر پروژه شما بسیار بزرگ است آن را به بخش های کوچک تر بشکنید . تنظیم یک لیست با عنوان " هدف های کوچکتر شش هفته ای " می تواند شما را به سمت نتایج بزرگتری هدایت کند. شش هفته زمانی کافی برای داشتن پیشرفت های قابل توجه است و شما با به انتها رساندن دو لیست شش هفته ای توانسته اید یک فصل را پشت سر بگذارید.

زمان بندی نیز کمک بسیاری به شما می کند. به عنوان مثال اگر در حال یادگیری زبان دیگری هستید، بهتر است یک بازه زمانی مشخص یک سال و نیم را تعیین کنید. مشخص کردن زمان موجب تلاش بیشتر برای رسیدن به هدف در همان زمان معین بوده و به شما انگیزه بیشتری می دهد.

اگر قلبا خواهان رسیدن به اهداف خود هستید توصیه می شود از گوشی های هوشمند، لپ تاپ و برنامه های آن دوری کنید، به یک کاغذ و قلم روی بیاورید و تا آخرین توان خود درباره اهداف و راه هایی که ممکن است به آن برسید، بنویسید. هر روز آنها را بخوانید و با خود تکرار کنید " من می توانم "! و همچنین باور کنید که به آنها خواهید رسید. پس از انجام این کارها مرحله بعد یعنی مهم ترین آنها را با عزمی راسخ اجرا کنید.

رسیدن به اهداف

شروع کنید.

هدفی که شما را به هیجان می اورد بنویسید. حالا سعی کنید تمام " حداقل باید های روزانه " ای که می تواند در دستیابی به اهدافتان مفید باشد را یادداشت کنید. لیست شما باید به قدری ساده و کوتاه باشد که هیچ راهی برای فرار از انجام آن نداشته باشید. حالا مقادیر لیست را نصف کنید. درست است ! مثلا اگر در ( MDR ) خود پنجاه دراز و نشست در روز را گنجانده اید مقدار آن را به بیست و پنج عدد کاهش دهید. البته ممکن است شما در عمل پنجاه دراز و نشست انجام دهید اما این یک جایزه است و این طور به نظرتان خواهد رسید که از برنامه جلو هستید.

آیا می دانستید که یکی از روش های رسیدن به اهداف خریداری پاپکو پلنر است؟ آیا می دانستید می توانید برنامه ها و اهداف روزانه یا کارهایی که باید انجام دهید را در جدول های پلنر یادداشت کنید تا اهداف خود را در جهتی حرفه ای تر پیش ببرید. پس به شما پیشنهاد می شود پاپکو پلنری خریداری کنید و در جداول اهداف هفته آن اهداف روزانه و کنار آنها موفقیت خود را یادداشت کنید. در آخر جداول نیز می توانید اهداف محقق نشده خود را بنویسید تا آنها را همواره مشاهده کرده و برای رسیدن به آنها بیشتر تلاش کنید. این کار یک شروع خوب برای کسانی است که می خواهند سال جدید را با موفقیت ها و تحقق اهداف گذرانده و به خوبی آن را به پایان برسانند.

امیدوارم در پایان هرماه جدول اهداف محقق نشده شما در پاپکو پلنر خالی باشد!

محصولات مرتبط
مرجع: NB-680-130
279,030 تومان (با مالیات)
دفتری ایده آل با ظاهر شیک و لاکچری که لذت نوشتن روی برگه های آن به دلیل کیفیت بالا دو چندان می شود. 
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود