وقتی از جنس محصولات پاپکو می گوییم، از چه می گوییم ...

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید محصولات، نام برخی از جنس ها برایتان ناآشنا بوده و از آن اطلاعی نداشته باشید. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و خریدی آسوده، ادامه این مطلب را بخوانید. در این مقاله سعی کردیم جنس انواع محصولات شرکت پاپکو را بر حسب ویژگی های آن، تعریف کنیم. 

محصولات پلاستیکی :

پلاستیکی ها خود از سه نظر قابل تفکیک هستند :

1. درخشندگی (جلا) : همانطور که پیش از این و در مقاله "پوشه کیسه ای (کاور کاغذ)، ابر قهرمان بایگانی..." اشاره کردیم، جلا یا درخشندگی به میزان عبور نور، وضوح و ترانمایی اشاره دارد که این خود یکی از ویژگی های محصولات پلاستیکی پاپکو است. وقتی از درخشندگی صحبت می کنیم، یک دسته بندی سه تایی از محصولات مد نظرمان است. یعنی :

شفاف؛ ظاهری کاملا واضح و ترانما.

یعنی نور از آن عبور می کند و هر آنچه درون یک محصول شفاف باشد، مشخص و در معرض نمایش است.

نیمه شفاف یا نیمه مات؛ کمی واضح، کمی مات.

یعنی تا حدی شبیه محصولات مات بوده و بخش زیادی از شفافیت و درخشندگی آن کم شده است. در نتیجه خیلی تصویر واضحی از محتویات درون خود نمایش نمی دهد.

مات؛ ظاهری محفوظ و پوشیده.

یعنی درخشندگی در آن کاملا حذف شده، انعکاس نور را جذب کرده و در نتیجه هیچ تصویری از محتویات درون خود نمایش نمی دهد.

2. نوع پلاستیک : جنس و مواد اولیه در محصولات پلاستیکی پاپکو کمی متفاوت است. اما نه آنقدر که شما را بین انبوه تنوع آن سردرگم کند. بیشتر این محصولات از دو پلاستیک پرکاربرد که در ادامه توضیح می دهیم، تولید شده است :

پلی پروپیلن (PP) : پلیمری است انعطاف پذیر که در شرایط مختلف استفاده یا نگهداری، بسیار مقاوم و پایدار است.

فوم (PP) : پلیمری است در شکل های مختلف که به دلیل دوام و طول عمر بسیار زیادش، خواص و کاربردهای گوناگونی دارد.

3. آج : همان برآمدگی ها و فرورفتگی های سطح محصولات است که به وسیله غلتک های دندانه دار و برای راحت تر در دست قرار گرفتن محصول ایجاد شده است. در محصولات پلاستیکی پاپکو ده نوع آج مختلف وجود دارد :

آج محصولات پلاستیکی پاپکو

بد نیست بدانید که دلیل تنوع بالای آج در محصولات پاپکو، تامین سلیقه های مختلف و زیبایی هر چه بیشتر محصولات است.

محصولات پارچه ای :

محصولات پارچه ای پاپکو بیشتر شامل گروه کیف و کوله پشتی و دو محصول از گروه اکسپندینگ فایل هاست که هر کدام خود در نوع پارچه به کار رفته متفاوت هستند. این تنوع شامل جنس و طرح های مختلف می شود. به عنوان مثال، بیشتر کیف ها از پارچه برزنتی تولید شده اند که این پارچه به دلیل استحکام بالا، کیفیت خوب پارچه و مقاومت در برابر رطوبت و نور خورشید بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است. حتی از این پارچه در حاشیه بسیاری از کیف های پلاستیکی دستی و دسته دار، برای جلوگیری از ساییدگی و دوام بیشتر استفاده می شود.
در بسیاری از جامدادی های پاپکو نیز برزنت به کار رفته است. چه در حاشیه کار و چه به عنوان پارچه اصلی محصول.

راهنمای جنس محصولات پاپکو

محصولات چرمی :

چرمی ها سهم محدودتری در تولیدات پاپکو به نسبت محصولات پلاستیکی و پارچه ای دارند. کاربردشان هم از کیف و جامدادی تا آن دسته از چرم های مصنوعی که پوشش جلد برخی از دفترها، اکسپندینگ فایل ها، کیف های کلاسوری و ... را شامل می شود.

محصولات چرمی پاپکو

محصولات مقوایی :

مقوا پس از پلاستیک، دومین جایگاه را در محصولات پاپکو دارد. یکی از کاربردهای آن نیز در گروه نوشت افزار و مشخصا جلد دفتر و دفتر یادداشت است. همچنین در پوشه، زیردستی، زونکن و کلاسور است.

جلد دفاتر از یک مقوای ساده یا طرح دار تشکیل شده است. اما در زونکن و کلاسورها شرایط کمی متفاوت است. به دلیل کاربرد بایگانی آن و برای دوام و ماندگاری بیشتر بدنه این گروه محصولات، مقوای به کار رفته در آن لمینت شده است. یعنی چند لایه روی هم قرار گرفته و به وسیله یک کاغذ ساده، چرم مصنوعی و یا سلفون و UV موضعی روکش شده است.

محصولات مقوایی پاپکو

حال که جنس محصولات را شناختیم، بد نیست با مفهوم و ماهیت "متالیک" نیز آشنا شویم.

منظور از کلمه متالیک که کنار نام بسیاری از محصولات آمده، توضیحی است در ارتباط با رنگ آن. رنگ های متالیک به طور معمول رنگ های تیره ای هستند که با ذرات ریز صدفی موجود در آن، براق و درخشنده می شوند و نور را منعکس می کنند.

محصولات متالیک پاپکو

محصولات مرتبط
مقالات مرتبط

راهنمای خرید کلاسور

توسطبیتا مزینانی 5 سال قبل

راهنمای خرید جامدادی...

توسطبیتا مزینانی 2 5 سال قبل

راهنمای خرید دفتر

توسطآذین نوراللهی 1 5 سال قبل
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود