راهنمای خرید پلنر (تفاوت پلنر 1، 2 و 3 سال 97)

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همواره با برنامه ریزی و اهداف از پیش تعیین شده گام برمی دارید و یا برایتان مهم است که در ابتدای روز بدانید قرار چه کارهایی انجام دهید، ما به شما خرید و استفاده از پلنر (برنامه ریز) را پیشنهاد می کنیم. حال اگر قصد خرید یک پلنر خوب و کارآمد را دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

پلنر پاپکو در سه مدل مختلف عرضه شده که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارد. این تفاوت ها در ویژگی های ظاهری و عملکردی هر محصول است که به تفکیک به توضیح مختصری از هر کدام از این ویژگی ها می پردازیم.

ابعاد

اولین و مشخص ترین تفاوت پلنرهای پاپکو در ابعاد و اندازه شان است. به عنوان مثال پلنر3 در سایز جیبی تولید می شود، اما ابعاد پلنر 1 و 2 در ارتفاع، با اختلاف چند میلی متر، یکسان و در عرض متفاوت هستند. به این ترتیب که پلنر1 کمی عریض تر از پلنر2 است.

پلنر1 : به ابعاد 15.8 × 21.5 سانتی متر

پلنر2 : به ابعاد 13.6 × 21.7 سانتی متر

پلنر3 : به ابعاد 9.5 × 15سانتی متر

رنگ بندی

رنگ بندی یکی دیگر از ویژگی هایی است که در انواع مختلف پلنر کمی متفاوت است. این ویژگی در پلنر 1 و 2 یکسان بوده اما رنگ بندی پلنر3 کمی متنوع تر است.

پلنر1 : طلایی، مسی، نقره ای و بنفش

پلنر2 : طلایی، مسی، نقره ای و بنفش

پلنر3 : طلایی، مسی، نقره ای و بنفش، فیروزه ای، آبی روشن، گلبهی و قرمز

تعداد استیکرها

پلنر1 : این پاپکوپلنر 4 برگه برچسب دارد که در هر برگه 88 عدد استیکر وجود دارد که در مجموع می شود 352 عدد استیکر.

پلنر2 : این پاپکوپلنر 3 برگه برچسب 66 تایی، یک برگه 40 تایی و یگ برگه 32 تایی دارد که در مجموع می شود 270 عدد استیکر.

پلنر3 : این پاپکوپلنر 4 برگه برچسب دارد که در هر برگه 84 عدد استیکر وجود دارد که در مجموع می شود 336 عدد استیکر.

محتوا و کاربرد

پلنر1 : این پلنر بی شک کامل ترین و مفصل ترین نوع در این دسته بندی است.

ابتدای هر ماه یک تقویم ماهانه وجود دارد که تعطیلات رسمی با رنگی متفاوت در آن تفکیک شده است. پایین این جدول نیز فضایی خط کشی شده برای یادداشت ماهانه در نظر گرفته شده است. در صفحه بعد، کنار ستون یادداشت یک جدول تقویم هفتگی با ذکر مناسبت های هفته، فضایی برای درج رویداد ویژه، یادآوری ها با عنوان "فراموش نکنم..." و قرار ملاقات ها وجود دارد. همچنین یک جمله انگیزشی هفتگی و یک طرح ماندالا برای رنگ آمیزی نیز وجود دارد. در صفحه مقابل نیز فضایی برای یادداشت های روزانه همان هفته وجود دارد. در ادامه نیز 9 صفحه برای درج اطلاعات تماس در نظر گرفته شده است.

پس از آن و در بخش ضمائم به برنامه ریزی های فصلی پرداخته شده است. بدین ترتیب که یک صفحه که حاوی سه جدول مجزا از ماه های هر فصل بوده و فضایی برای نوشتن یادداشت های خاص، دو صفحه خط کشی شده برای یادداشت، یک صفحه با دو جدول روزانه برای نوشتن فعالیت های ماه و امتیازدهی به هر روز آن و یک صفحه نیز برای درج هزینه ها که خود شامل چهار جدول خرید، آموزش، سررسید تسهیلات و متفرقه است.

در پایان برگه های هر فصل نیز یک صفحه برای برنامه ریزی مسافرت های همان فصل در نظر گرفته شده که خود شامل سه جدول مجزای ماهانه است. پشت این برگه یک صفحه خط کشی شده برای یادداشت و در صفحه مقابل، جدول مناسبت های شخصی هر فصل قرار گرفته است. پشت این برگه نیز یک صفحه خط کشی شده یادداشت دیگر و در صفحه مقابل نیز جداول ماهانه فصل برای ثبت و درج کتاب ها و فیلم های خوانده و دیده شده وجود دارد.

سه برگ پایانی نیز به دو جدول ثبت وب سایت و گذرواژه ها در صفحاتی مجزا و برگه های یادداشت اختصاص داده شده است.

استیکرها نیز درون پاکتی که در قسمت داخلی جلد پشت پلنر تعبیه شده است، قرار گرفته اند.

پلنر2 : پس از پلنر 1، این محصول به لحاظ کاربرد با اختلاف کمی در جایگاه دوم قرار دارد.

پس از صفحات اولیه و معرفی محصول، در یک صفحه تعطیلات رسمی و رویدادهای نجومی قابل رویت سال ذکر شده است. در ادامه نیز دو صفحه مقابل هم، به جدول هفتگی هر ماه اختصاص داده شده که علاوه بر آن که مناسبت های هر روز در آن درج شده، ستونی برای درج رویدادهای ویژه، یادآوری ها، قرار ملاقات ها و در انتها یک طرح ماندالایی برای رنگ آمیزی در نظر گرفته شده است. دو صفحه بعدی نیز فضایی برای یادداشت و ثبت چک لیست روزانه در نظر گرفته شده که می توان کارهای انجام شده را تیک زد یا شماره گذاری کرد.

در پایان هر ماه یک صفحه برای ثبت هزینه های همان ماه در نظر گرفته شده است که شامل 4 جدول مجزای هزینه های خرید، آموزش، سررسید تسهیلات و متفرقه است. همچنین سه جدول کوچک برای درج مجموع هزینه های ماه، در آمد و پس انداز نیز وجود دارد.

یک صفحه نیز به ثبت فعالیت ها و مناسبت های شخصی ماه اختصاص داده شده است که خود شامل دو جدول مجزا برای هر کدام است.

در پایان نیز یک صفحه برای ثبت برنامه های ماه در نظر گرفته شده است. این صفحه شامل سه جدول کتاب هایی که خوانده ام، فیلم هایی که دیده ام و جدول امتیازدهی به عملکرد روزانه خود است. یک صفحه خط کشی شده نیز برای یادداشت همان ماه در نظر گرفته شده است.

در صفحات پایانی پلنر نیز دو جدول 25 سطری برای درج اطلاعات وب سایت های مهم و کاربردی، 4صفحه برای ثبت اطلاعات تماس و چند برگه برای یادداشت در نظر گرفته شده است.

در این پلنر نیز استیکرها درون پاکتی که در قسمت داخلی جلد پشت پلنر تعبیه شده است، قرار گرفته اند.

پلنر3 : این پلنر با توجه به آن که سایز و ابعاد کوچکتری دارد، کاربرد روزانه و جیبی داشته و برای یادداشت برداری های روزانه مناسب تر است.

صفحه اول این پلنر به ثبت مشخصات فردی دارنده آن اختصاص داده شده است. پس از آن دو صفحه تلفن های ضروری تهران، دو صفحه جدول تبدیل مقیاس ها که در حاشیه یکی از این صفحات یک خط کش 12 سامتی متری درج شده، دو صفحه برنامه ریزی سفر و 12 جدول تقویم ماهانه با فضایی برای یادداشت در نظر گرفته شده است.

در ادامه برای هر هفته یک صفحه خط کشی شده یادداشت و در صفحه مقابل تقویم هفتگی با ذکر مناسبت ها در نظر گرفته شده است.

در پایان دو صفحه برای یادداشت، یک صفحه به اطلاعات تکمیلی رویدادهای نجومی قابل رویت در سراسر جهان، یک صفحه به رویدادهای نجومی قابل رویت در ایران و 11 صفحه برای ثبت اطلاعات تماس اختصاص داده شده است.

در این پلنر نیز همچون پلنرهای 1 و 2، استیکرها درون پاکتی که در قسمت داخلی جلد پشت پلنر تعبیه شده است، قرار گرفته اند.

 

مقالات مرتبط

معرفی پلنر2؛ سال 1400

توسطبیتا مزینانی 1 3 سال قبل

به نام پسر؛ امیدوار ناامید!

توسطبیتا مزینانی 4 سال قبل

نسخه ای برای کارمندان فراموشکار!

توسطآذین نوراللهی 1 4 سال قبل

پلنر3؛ پلنری برای تمام فصول...

توسطبیتا مزینانی 5 سال قبل

آماده سازی کودکان قبل از مدرسه

توسطآذین نوراللهی 1 5 سال قبل

پلنر خاصت رو خودت بساز...

توسطبیتا مزینانی 2 5 سال قبل
4 نظر
  • نی****** **********ند

    نی****** **********ند 1398-12-13

    سلام , کاربرد استیکرها رو میشه توضیح بدین?
  • فا******** ******کی

    فا******** ******کی 1398-11-14

    سلام من 2 سال هست این پلنر ها را می خرم سال 98 پلنر 3 را خریدم اما با اطلاعاتی که اینجا دادید کمی متفاوت است مثلا برنامه ریزی سفر را ندارد اطلاعات نجوم را ندارد تازه 8 صفحه اش تاریخ اشتباه دارد یعنی اضافی است که اصلا جالب نبود.
    • کا************ **************** ********کو

      کا************ **************** ********کو 1398-11-16

      سلام وقت بخیر
      کاربر عزیز شما اطلاعات پلنر سال 98 رو با پلنر سال 97 مقایسه می کنید، این مطلب درباره تفاوت پلنرهای سال 97 است و قاعدتا هر سال تغییراتی در پلنرها ایجاد می شود مانند حذف یا اضافه کردن برخی صفحات یا طرح های روی جلد... در صورت تمایل به بررسی پلنرهای سال جاری، به مقاله تفاوت پلنر 1، 2 و 3 (سال 98) مراجعه کنید.
  • تا****** ********وی

    تا****** ********وی 1398-02-10

    کاش این مطلب رو زودتر دیده بودم. قبل از اینکه خودم تو فروشگاه مقایسه پلنر ها رو انجام بدم.
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود