لطفا خودکار را درست دستتان بگیرید!

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

همه ما تجربه استفاده طولانی مدت از خودکار را در طول روز داریم. حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی از نوشتن خسته شوید و یا در ناحیه انگشتانتان احساس درد کنید. اغلب دلیل این اتفاق عدم استفاده از خودکار استاندارد و ارگونومیک است که قبلا به ویژگی های آن اشاره کرده ایم. اما در برخی موارد دلیل آن نادرست در دست گرفتن خودکار و تصورات غلط راجع به آن است.

برخی فکر می کنند هرچه خودکار را بیشــتر فشــار دهند، پررنگ تر می نویسد. این تصور غلط که معمولا با خم کردن بیش از حد انگشتان همراه است، باعث می شود که فشار زیادی به خودکار و انگشتان وارد شده و در نهایت سبب خستگی مفاصل دست، فشار عصبی، درد و لرزش انگشتان نیز می شود.

شیوه درست دست گرفتن خودکار

یکی دیگر از این اشتباهات، قرار دادن خودکار در گودی بین انگشــت اشاره و شست است. این کار باعث می شود انگشــــتان به اجبار خم شــده و دایره حرکت نوشتار به نوک انگشتان محدود شود.ریز و بدخط نوشتن و درد دائمی مفاصل انگشتان از عوارض این شکل خودکار در دست گرفتن است.

شیوه درست دست گرفتن خودکار

جالب است بدانید که اکثر افراد این شیوه را از اویل دفعات در دست گرفتن مداد و خودکار تا پایان دوره های تحصیلی و حتی در صورت عدم اصلاح آن تا پایان عمر خود حفظ می کنند. در ادامه این نوشتار به چند نکته کوتاه راجع به استفاده صحیح از آن و اصلاح این عادت غلط اشاره می کنیم.

شیوه درست دست گرفتن خودکار

در فرایند نوشتن از سه انگشت شست، اشاره و انگشت وسط استفاده می شود. انگشت اشاره و شست نگهدارنده خودکار و انگشت وسط به نوعی تکیه گاه آن است. هنگام نوشتن انگشت شست باید در راستای ساعد باشد. خودکار نیز باید به صورت مایل و نوک آن موازی با کاغذ باشد و هیچ زاویه ای با چپ یا راست نداشته باشد.

شیوه درست دست گرفتن خودکار

بهترین شیوه برای در دست گرفتن خودکار در تمام شیوه های نوشتاری سراسر دنیا این است که ابتدای خودکار بین نوک انگشتان اشاره و شســت و انتهای آن روی مفصل سوم انگشت اشــاره قرار گیرد. در این حالت انگشتان خم نشده، درد مفاصل از بین رفته و میدان حرکات نوشتاری تا محدودة مچ گسترش پیدا می کند. همچنین تســلط بر نگارش الفها و ســایر حروف دایره ای و کشیده بیشتر می شود.

 

محصولات مرتبط
مرجع: PX-003BP
7,379 تومان (با مالیات)
بهترین خودکار برای کسانی که به راحتی دست هنگام نوشتن و خوش خط بودن اهمیت می دهند.
مرجع: PX-004BP
10,322 تومان (با مالیات)
خودکاری مناسب برای کسانی که راحتی دست هنگام نوشتن و خوش خط بودن برایشان مهم است.
مرجع: PX-006
97,337 تومان (با مالیات)
محصولی مناسب برای دانشجویان و کسانی که می خواهند خودکار و اتودشان هماهنگ باشد.
مقالات مرتبط

ویژگی های یک خودکار استاندارد را بدانید

توسطبیتا مزینانی 5 سال قبل

همه چیز در مورد خودکار ...

توسطبیتا مزینانی 5 سال قبل
2 نظر
  • ست********

    ست******** 1400-04-02

    من از اول تا الان که دوازدهم هستم به یک روش دیگ میگرفتم انگشت اشارم مانند عکس اول خم میشد اما الان که نوشتارم بالا رفته متوجهش شدم و دستم خیلی اسیب دیده لرزش داره دیگ کم مینویسم و معمولا تایپ میکنم اما الان خیلی پشیمونم و هر بچه ای میبینم سیع میکنم ترک کنن که اونا اشتباه منو نکن اینو نوشتم ک بقیه اگر اینجوین ترک کن من ارزش گرفتم
  • پا******** ** ********نی

    پا******** ** ********نی 1398-03-25

    تمام دوران دبستان معلم ها تلاش میکردن نحوه خودکار گرفتن من رو اصلاح کنن ولی بعد می دیدن روی دست خط من تاثیر بدی داره به حال خودم رهام میکردن.
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود