همه نکاتی که برای خرید دفتر مدرسه باید بدانید!

ارسال شده در2 سال قبل توسط
مورد علاقه0

همه نکاتی که برای خرید دفتر مدرسه باید بدانید!

به ماه مهر که نزدیک می شویم، دغدغه خرید لوازم التحریر برای مدرسه شروع می شود! خرید هر لوازم التحریری در بهترین نوع خودش محصلان را سر ذوق می آورد و انگیزه ای برای شروع سال تحصیلی جدید می شود. یکی از مهم ترین لوازم التحریر که دانش آموز در طول سال تحصیلی با آن بیشتر سر و کاردارد، دفتر است و بهتر است مناسب ترین و ایده آل ترین دفترها را برای نوشتن انتخاب کنید.

در ادامه ما به شما کمک می کنیم که دفترها را خوب بشناسید تا هنگام خرید، سریع به سراغ همان چیزی که می خواهید بروید و از خرید خود پشیمان نشوید.

برای انتخاب دفتر باید چند معیار را در نظر بگیرید؛ نوع دفتر (دفتر مشق، دفتر زبان و ...)، اندازه، نوع خط کشی، جنس دفتر، تعداد برگه، نوع و فرم صحافی، کاربرد و ویژگی های دیگر (مانند دیوایدر، جیب، کش نگهدارنده خودکار، جای کارت ویزیت و CD، نوع بسته شدن و ...)

نوع دفتر

نوع دفتر می تواند دفتر مشق، دفتر یادداشت، دفتر نقاشی، دفتر زبان و ... باشد. بنابراین ابتدا لازم است نیاز خود را مشخص کنید، شاید یکی از آنها و شاید هم همه آنها را نیاز داشته باشید!

انتخاب نوع دفتر یک ذهنیت از معیارهایی که نام برده شد را برای شما ایجاد می کند. به عنوان مثال شما یک دفتر مشق می خواهید برای درسی که حجم زیادی ندارد، همان لحظه متوجه می شوید که باید دفتری با تعداد برگ کم، ابعاد تقریبا وزیری، جنس جلد مقوایی و فرم صحافی عمودی خریداری کنید.

نکاتی برای خرید دفتر مدرسه

ابعاد دفتر

زمانی که نوع دفتر خود را انتخاب کردید، همانطور که گفته شد ابعاد دفتر نیز برای شما مشخص می شود. سایزهای استاندارد دفتر A3 برای طراحی و نقاشی، دفتر A4 برای جزوه یا فرمول نویسی، A5، A6، B5، A7، B7، B8، B6 و وزیری برای یادداشت مطالب آموزشی، خاطرات، رویدادها و ... است. گاهی ابعاد دفتر به صورت سفارشی است و با سایزهای استاندارد متفاوت است که بیشتر برای دفتر یادداشت، دفتر مشق و دفتر زبان استفاده می شود.

سایزهای نام برده شده رایج تر هستند اما می توان برای دفاتر سایزهای جیبی، رحلی، خشتی، رقعی، ربعی و پالتویی را نام برد که برخی از آنها مشابه یا بسیار نزدیک به سایزهای استاندارد هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل خرید دفتر 

 

همانطور که مشاهده می کنید گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارد، بنابراین اکنون که اطلاعات در اختیار شما قرار گرفته است می توانید دقت زیادی داشته باشید.

نکاتی برای خرید دفتر مدرسه

تعداد برگه

دفاتر در تعداد برگه نیز متفاوت هستند و می توان برای آنها نیز گزینه های زیادی را نام برد تا بنا بر نیاز خود، انتخابی مناسب داشته باشید. دفترها با تعداد برگه های 30، 40، 50، 60، 80، 100، 120، 130، 140، 160، 200 عرضه می شوند.

نکته: برای دانش آموزان دفتر با تعداد برگه کم تهیه کنید تا کیف یا کوله پشتی آنها سنگین نشود.

نوع و فرم صحافی دفتر

صحافی به معنی نوع و فرم نگهداری برگه های یک دفتر کنار هم است و انواع و فرم های مختلفی از آنها وجود دارد. برای فرم صحافی به دو مورد می توان اشاره کرد که یکی عمودی و دیگری افقی است، صحافی عمودی رایج تر است و دفتر از کناره ها باز می شود (چپ یا راست) و صحافی افقی دفتر از بالا باز می شود.

در مورد نوع صحافی هم می توان گفت که در انواع چسبی، دوختی، منگنه ای، فنری و حلقه ای طراحی و تولید می شوند.

نکاتی برای خرید دفتر مدرسه

جنس دفتر

دفتر ها دارای جنس های مختلفی هستند. مقوایی، پلاستیکی (سخت یا انعطاف پذیر)، چرم، پارچه ای، چرم مصنوعی، جلد قابل تعویض و جلد سخت جنس های رایج دفاتر هستند. برخی از آنها جلد محکم تری دارند مانند پلاستیکی، جلد سخت، چرم و پارچه ایو برخی دیگر محکم نیستند اما سبک بوده و حمل آنها بسیار راحت تر است. برای درس های تخصصی خود از دفترهای جلد سخت استفاده کنید تا بتوانید آنها را مدت طولانی نگهداری کنید.

نکاتی برای خرید دفتر مدرسه

نوع خط کشی

خط کشی در دفاتر بسیار مهم است زیرا نوع کاربرد آنها را مشخص می کند. بنابراین دقت کنید که دفترها یک خط، دو خط، بدون خط، چهار خط، نقطه ای یا چهار خانه هستند و هر کدام می توانند با کاربردهای متفاوتی مانند دفتر مشق، دفتر زبان، دفتر نقاشی، دفتر تمرین خط زبان، رسم، نقشه کشی و ... مورد استفاده قرار گیرند.

برگه های دفتر مشق را برای مدرسه تزیین کنید تا کودکان و دانش آموزان انگیزه لازم را برای نوشتن پیدا کنند. این کار هم خوش سلیقه بودن شما را نشان می دهد و هم شور و شوق مشق نوشتن را بیشتر می کند.

نکاتی برای خرید دفتر مدرسه

ویژگی های دیگر دفتر

یکی از معیارهای هیجان انگیز برای خرید دفتر داشتن ویژگی هایی است که آن را از دیگر دفاتر متمایز کند. به عنوان مثال شما خوشحال می شوید که دفتری را تهیه کنید که جیب یا جای خودکار داشته باشد تا بتوانید آن را بدون اینکه لازم باشد درون کیف قرار دهید، حمل کنید. همچنین یکی دیگر از ویژگی ها که برای شما امتیاز دارد این است که دفتر با کش باز و بسته شود، زیرا درون کیف باز نمی شود و برگه های آن دچار آسیب یا تا شدگی نمی شوند. ویژگی های دیگر می تواند دکمه دار بودن، داشتن محفظه، جای لوح فشرده، داشتن دیوایدر (استفاده از دفتر برای چندین موضوع)، داشتن فضایی برای ثبت اطلاعات و شماره تلفن ها، جدول برنامه ریزی و ... باشد.

نکاتی برای خرید دفتر مدرسه

محصولات مرتبط
مرجع: PN-6170
119,680 تومان (با مالیات)
دفتری که محصلین می توانند به عنوان دفتر مشق، دفتر ریاضی، دفتر خاطرات و ... با اطمینان خاطر انتخاب کنند و طولانی مدت استفاده کنند.
مرجع: PN-7170
98,400 تومان (با مالیات)
با طرح های ساده و جذاب به همراه کیفیتی بالا، برای استفاده در مدرسه، منزل و محیط کار برای شما در هر سن و شرایطی دفتر روکش پلاستیکی سیمی تولید و به بازار عرضه شده است.
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود