ویژگی های یک خودکار استاندارد را بدانید

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

حتما برایتان پیش آمده که هنگام استفاده از خودکاری احساس ناراحتی کنید. یا پس از کمی نوشتن در ناحیه مچتان احساس درد کنید و رد حاصل از در دست گرفتن خودکار تا ساعت ها روی انگشتانتان باقی بماند. اگر مطمئنید خودکار را به درستی در دست می گیرید و مشکلات ذکر شده حاصل از شیوه نادرست در دست گرفتن خودکارتان نیست، این نوشتار را با دقت مطالعه کنید تا با ویژگی های یک خودکار استاندارد آشنا شوید. چرا که هر انسانی در زندگی روزمره خود نیاز به نوشتن دارد و بهتر است با انتخاب یک خودکار مناسب این کار را لذت بخش و بدون عارضه انجام داد.

بی شک در تبلیغات تجاری خودکار و به طور کلی محصولات نوشتاری کلمه ارگونومیک را شنیده اید. متاسفانه اخیرا این کلمه در توصیف خودکارهای غیراستاندارد بیشتر کاربرد داشته است. قبل از هر توضیحی بهتر است با مفهوم کلمه ارگونومی و در ادامه با ویژگی های یک خودکار ارگونومیک آشنا شویم.

ویژگی های خودکار استاندارد

ارگونومی، دانش به کارگیری اطلاعات علمی برای بهینه سازی عملکرد انسان و طراحی محیط و شرایط مناسب با آن می باشد که در نهایت منجر به ایجاد راحتی در استفاده می شود. پس خودکار ارگونومیک خودکاری است که بتوان به راحتی در دست گرفت و برای طولانی مدت با آن نوشت، بدون آنکه در دست و مچ و انگشتان احساس ناراحتی یا درد کرد. اما فاکتورهایی هم وجود دارد که اگر محصولی آنها را داشته باشد، می توان آن را در گروه خودکارهای ارگونومیک قرار داد. مثل خودکارهایی با ظاهر بلند و کشیده، پهن و ضخیم و متعادل.

شکل ظاهری خودکار یکی از عوامل موثر در ارگونومی آن است. به همین منظور تولیدکنندگان اشکال مختلفی را برای بدنه آن طراحی و آزمایش کرده اند. مثل خودکارهایی با طرح های خمیده، شبیه ساعت شنی و یا نی های چوبی.

ویژگی های خودکار استاندارد

عامل وزن نیز در ارگونومیک بودن خودکار تاثیر به سزایی دارد. چرا که بیش از اندازه سبک یا سنگین بودن خودکار باعث ایجاد لغزندگی می شود که برای کنترل آن باید فشار دست بر روی خودکار را بیشتر کرد و این خود موجب آسیب رسانی به دست می شود. به همین سبب معمولا خودکارهای ارگونومیک سنگین اما متعادل هستند.

ویژگی های خودکار استاندارد

خوش دست بودن یکی دیگر از فاکتورهایی است که در طراحی خودکارهای ارگونومیک در نظر گرفته می شود. این ویژگی در مصرف کنندگان مختلف، متفاوت است. بعضی با وجود شیار در بدنه خودکار احساس راحتی می کنند و برخی دیگر داشتن پوشش محافظ را عامل راحتی در نوشتن می دانند. این پوشش وقتی روی بدنه پلاستیکی یا فلزی خودکار قرار می گیرد، علاوه بر جلوگیری از لیز خوردن خودکار، باعث کاهش درد انگشتان در استفاده طولانی مدت می شود.

ویژگی های خودکار استاندارد

روان بودن جوهر خودکار و به طور کلی روان نویسی خودکار نیز عامل مهمی در اورگانومی بودن خودکار است. چرا که باعث می شود برای نوشتن فشار کمتری به خودکار وارد کرد و در نتیجه خستگی کمتری برای دست و انگشتان ایجاد می کند. به همین دلیل همواره از خودکارهای ژله ای و خودکارهای با نوک توپی به عنوان خودکاری راحت تعریف می شود.

ویژگی های خودکار استاندارد

 

 

محصولات مرتبط
مرجع: PX-003BP
7,447 تومان (با مالیات)
بهترین خودکار برای کسانی که به راحتی دست هنگام نوشتن و خوش خط بودن اهمیت می دهند.
مرجع: PX-004BP
10,417 تومان (با مالیات)
خودکاری مناسب برای کسانی که راحتی دست هنگام نوشتن و خوش خط بودن برایشان مهم است.
مرجع: PX-006
98,230 تومان (با مالیات)
محصولی مناسب برای دانشجویان و کسانی که می خواهند خودکار و اتودشان هماهنگ باشد.
مقالات مرتبط
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود