با این 3 اپلیکیشن از کلاس زبان بی نیاز شوید!

ارسال شده در3 سال قبل توسط
مورد علاقه0

بسیاری از افراد که شاغل یا دانشجو هستند و محدودیت زمانی برای حضور در کلاس های آموزش زبان خارجی دارند، اولین گزینه ای که پیش روی خود می بینند، گرفتن معلم خصوصی و یا شرکت در دوره های مجازی و آنلاین است. اما یک گزینه دیگر هم وجود دارد که ممکن است عده کمی آن را انتخاب کنند اما به اندازه شرکت در کلاس های حضوری یا مجازی مفید و پربازده است. این گزینه چیزی نیست جز خودآموزی یا همان اصطلاح رایج "Self Study" .

این راه آموزشی مزایا و معایب خاص خودش را دارد که شما نسبت به الویت هایتان می توانید آن را انتخاب کنید یا نه، تصمیم بگیرید با یک معلم خصوصی پیش بروید. از جمله این مزایا داشتن فرصت کافی برای مطالعه، برنامه ریزی و زمان بندی با توجه به ساعات کاری یا تحصیلی خود، عدم پرداخت شهریه و صرفه جویی در هزینه ها بوده و از جمله معایب آن نیز می تواند نداشتن یک مرجع قابل اطمینان برای رفع اشکال، عدم وجود اهرم فشاری تحت عنوان معلم برای انجام هررروزه برنامه آموزشی و حل تکالیف و کمتر جدی گرفتن آموزش باشد.

با این حال ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب به نکاتی برای داشتن یک روتین آموزشی موفق و معرفی اپلیکیشن های زبان آموزی که به شما در این مسیر کمک می کنند، بپردازیم.

  1.        Rosetta Stone

خودآموزی زبان

اگر یک بار در گوگل عبارت "خودآموزی زبان" را جستو جو کرده باشید، حتما با این نام آشنا شده اید. بی شک رزتا استون یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین منابع برای یادگیری زبان خارجی است که کاملا با شیوه اختصاصی خود آموزش می دهد. به این ترتیب که شما زبان جدید را بدون آنکه از زبان مادری تان کمک بگیرید، می آموزید. مثلا اگر تصمیم دارید زبان انگلیسی را آموزش ببینید، آن را به همان زبان انگلیسی می آموزید. ابتدا کلمات ابتدایی را می آموزید و پس از آنکلمات پیچیده تر و عبارات طولانی را.

به عنوان مثال، شما دو کلمه"Man"و"Park"را به کمک تصویر آن فرا می گیرید و سپس Rosetta Stone به شما عبارت"A man is sitting in the park"را آموزش می دهد. ممکن است شما معنای کلمه"sit"(نشستن) را ندانید، اما از روی عکس حدس خواهید زد.

شما به کمک این روش، کلمات بسیار زیادی را بدون نیاز به زبان مادری‌ تان فرا خواهید گرفت. اگر قصد دارید زبان دیگری را بدون کمک‌ زبان مادری خود بیاموزید، Rosetta Stone برای شماست.

این برنامه علاوه بر وبسایت، دو نسخه اپلیکیشن رایگان برای سیستم عامل های Android و IOS نیز دارد که کمک می کند به راحتی در هر زمان و مکانی بتوانید یک زبان جدید یاد بگیرید.

  1.        Memrise

خودآموزی زبان

اپلیکیشن یادگیری زبان Memrise یکی دیگر از آن اپلیکیشن های کاربردی است که بیشتر تمرکز آن بر یادگیری لغات بوده و در طول آموزش، از شیوه های خلاقانه و جالبی برای یادآوری کلمات استفاده می ‌کند. چرا که اگر مطلبی به روشی جذاب و سرگرم‌ کننده خوانده شود، احتمال یادگیری آن نیز بیشتر بوده و برای مدت طولانی تری در حافظه‌ خواهد ماند. تعداد بسیار زیادی از زبان آموزان معتقدند که یادگیری کلمات جدید، سخت ‌ترین بخش فرآیند یادگیری است. در حالی که اپلیکیشن Memrise  کمک می کند که کلمات زبان را به ‌راحتی به‌ خاطر بسپارید. همچنین می توانید مسیر یادگیری خود را رصد کنید و هر جا که احساس کردید یادآوری یک کلمه لازم است، به عقب بازگردید و آن را مرور کنید.

آنچه که در مورد این برنامه آموزشی ممکن است برایتان جالب باشد این است که کلیه دوره ‌های آموزشی در این اپلیکیشن توسط کاربران ایجاد می ‌شود و شما با روش های مختلف یادگیری توسط دیگران آشنا می شوید.

به عنوان مثال برای آموزش زبان انگلیسی توسط این اپلیکیشن، بیش از 13 دوره آموزشی رایگان در سطح های مختلف وجود دارد که شامل دوره ‌های ساده ای نظیر "افعال بی‌قاعده‌ زبان انگلیسی" یا دوره‌ پیچیده تری مثل "افسانه‌ی دو شهر" اثر چارلز دیکنز می شود.

این اپلیکیشن یک راه بسیار مفید و سرگرم ‌کننده برای یادگیری کلمات و اصطلاخات یک زبان جدید است. فرقی نمی‌کند تازه شروع کرده اید، در سطح متوسطه یا بالاتر از آن هستید، اگر می خواهید کلمات بیشتری بیاموزید، این اپلیکیشن را از دست ندهید.

این برنامه نیز علاوه بر وبسایت، دو نسخه اپلیکیشن رایگان برای سیستم عامل های Android و IOS نیز دارد که کمک می کند به راحتی در هر زمان و مکانی بتوانید یک زبان جدید یاد بگیرید.

  1.        Duolingo

خودآموزی زبان

نرم‌افزار Duolingo نیز یکی از آن اپلیکیشن های سرگرم کننده برای آموزش زبان خارجی است. تنها مشکل این برنامه این است که به زبان فارسی ترجمه نشده است و شما تنها می توانید زبان های مختلف را از طریق زبان انگلیسی و یا زبان انگلیسی را از طریق زبان ‌های مختلفی همچون فرانسوی، پرتغالی، روسی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و ... یاد بگیرید.

این اپلیکیشنیکی از موثرترین راه ‌های آموزشی بوده و برای یادگیری سریع زبان طراحی شده است. به این شکل که تنها با 20 دقیقه استفاده روزانه، شروع به مکالمه خواهید کرد. در هر درسنیز هفت کلمه‌ جدید بر اساس یک موضوع مشخص آموزش داده می شود. پس از آموزش کلمات، تمریناتی در هر درس وجود دارد که باید انجام شود تا به مرحله بعدی آموزش بروید.

این اپلیکیشن همچنین در ارتباط با مشکل فراموشی لغات که همواره پیشرفت زبان آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد، یک روش هوشمندانه به کار گرفته و پس از یک هفته، تمریناتی را برایتان آماده می کند که در آن به مرور کلماتی که پیش از این مطالعه کرده اید، می پردازد. به این ترتیب با تکرار تمرینات، کلمات راحتتر به خاطر سپرده می ‌شود.

همان‌طور که پیش از این گفته شد، تنها کافی است که روزانه 20 دقیقه برای این اپلیکیشن زمان بگذارید و در 3 ماه یادگیری زبان را به پایان برسانید. Duolingo بدون شک یکی از بهترین اپلیکیشن ‌های یادگیری زبان درحال حاضر است که برای زبان آموزان سطح مبتدی به شدت توصیه می ‌شود.

این برنامه نیز علاوه بر وبسایت، دو نسخه اپلیکیشن رایگان برای سیستم عامل های Android و IOS نیز دارد که کمک می کند به راحتی در هر زمان و مکانی بتوانید یک زبان جدید یاد بگیرید.

شما نیز اگر اپلیکیشنی می شناسید که کاربردی است و از آن استفاده کرده اید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما این مطلب را به روز رسانی خواهیم کرد.

 

 

مقالات مرتبط

چی بخونم؟ چی ببینم؟

توسطآذین نوراللهی 3 سال قبل

چگونه یک دانش آموز عالی باشیم؟

توسطآذین نوراللهی 9 4 سال قبل

لوازم التحریر مهم را به انگلیسی بدانید...

توسطبیتا مزینانی 5 سال قبل
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود