12 نکته برای مطالعه موثر در خانه

ارسال شده در3 سال قبل توسط
مورد علاقه0
  1. مطالعه فعال را امتحان کنید.

مطالعه فعال بسیار ساده است همانند پرسیدن سوال قبل، حین و بعد از زمان مطالعه. این نه تنها به جهت گیری جلسات مطالعه، بلکه به حفظ مسیر و چگونگی پیشرفت برای جلسه مطالعه بعدی شما نیز کمک می کند.
سوالاتی که باید قبل از مطالعه از خود بپرسید:

هدف من در مورد یادگیری چیست؟
من از قبل درباره این موضوع چه می دانم؟

سوالاتی که هنگام مطالعه می کنید باید از خود بپرسید:
چگونه این اطلاعات در یک تصویر بزرگتر مجسم کنم؟
آیا فقط با خواندن مطلب را متوجه می شوم؟
آیا می توانم آن را تفسیر کنم؟

آیا کلمات یا ایده های کلیدی برای یادداشت کردن وجود دارد؟ چرا این کلمات و ایده ها مهم هستند؟


سوالاتی که باید پس از مطالعه از خود بپرسید:
چه چیزی از مطالعات خود برداشت کرده ام؟
برای بررسی یا یادگیری مطالعه دفعه بعدی چه چیزی لازم است؟

روش مطالعه صحیح در خانه

  1. شب ها را خوب بخوابید.

محصلان در هر سنی باید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابند. این بهترین راه برای اطمینان از تجدید ذهن و آماده شدن برای پردازش تمام اطلاعات آموخته شده در طول روز است. ممکن است دیر خوابیدن وسوسه‌انگیز باشد، اما استراحت کافی برای آنها بسیار مفید است.

خواب کامل در شب قبل از امتحان شما را هوشیارتر می کند و حافظه را برای پیشرفت در آزمون بهبود می بخشد و منجر به نتایج بهتر امتحان می شود.

روش مطالعه صحیح در خانه

  1. مطالعه در زمان مناسب

هر محصلی زمان خاص خود را در روز دارد، برخی از آنها نیمه شب را ترجیح می دهند و بعضی دیگر صبح را. هر زمانی که احساس می کنید بیشترین بازدهی را دارید، از آن استفاده کنید و سعی نکنید وقتی نیروی مغز شما در اوج خود نیست، خود را به مطالعه وادار کنید. سعی کنید وقتی بیشتر هوشیار هستید مطالعه کنید، بنابراین می توانید اطلاعاتی را که مطالعه می کنید پردازش و حفظ کنید.

  1. یک منطقه مطالعاتی اختصاصی داشته باشید.

این منطقه می تواند میز آشپزخانه یا میز اتاق خواب شما باشد، محلی برای مطالعه انتخاب کنید که مناسب مطالعه باشد. سعی کنید تختخواب خود را برای مطالعه کنار بگذارید و از مطالعه در آن خودداری کنید (گرفتن کتاب به دست همانا و چرت زدن همانا!) از همه مهم تر، فضای مطالعه خود را تمیز و منظم نگه دارید تا بتوانید زمان بیشتری را برای مطالعه اختصاص دهید و کمتر برای یافتن خودکار خود تلاش کنید.

روش مطالعه صحیح در خانه

  1. سالم غذا بخورید.

خوردن را فراموش نکنید! بدن شما (و حتما مغز شما) برای ماندن در فرم برتر خود به سوخت نیاز دارند. اما باید بدانید که تمرکز پس از پرخوری دشوار است. بنابراین در هنگام مطالعه، میان وعده های سالم بخورید، اما اطمینان حاصل کنید که غذای شما از قبل آماده شده است و از مطالعه دور نمی شوید تا وقت خود را برای آن صرف کنید.

روش مطالعه صحیح در خانه

  1. از کارهای روزمره خود خلاص شوید.

قبل از شروع مطالعه، مراقب کارهای نیمه تمام روزمره خود باشید تا تمرکز خود را از دست ندهید. (به عنوان مثال در حین مطالعه به این فکر نکنید که لباس های خود را نشسته اید یا اتو نکرده اید!) به جای اینکه بترسید کارهای روزانه خود را انجام نداده اید، ترس داشته باشید که جلسه مطالعه شما کامل می شود.

  1. یک جدول زمانی ایجاد کنید.

ایجاد جدول زمانی به سازماندهی زمان شما کمک می کند، زمان استراحت خود را برنامه ریزی می کنید و این کار مخصوصا در مواردی که چندین موضوع برای مطالعه دارید، بسیار مفید است. برنامه خود را در یک جدول بنویسید تا بتوانید آن را به خاطر بسپارید و اغلب مواقع به آن مراجعه کنید. محدوده های مناسب و منطقی را برای مدت زمان مطالعه خود در هر روز اختصاص دهید و جلسه مطالعه خود را به مقدار زمان های قابل توجه تقسیم کنید.

روش مطالعه صحیح در خانه

  1. از یک تایمر استفاده کنید.

برای کمک به حفظ زمان و اطمینان از اینکه یک برنامه زمانی ایجاد کرده اید، از یک تایمر استفاده کنید. تنظیم یک تایمر به شما کمک می کند تا تمرکز خود را روی مطالعه حفظ کنید، تا زمان خاموش کردن تایمر به مطالعه خود متعهد باشید و مسیر خود را تغییر ندهید. مهمتر از همه، این روش به شما کمک می کند تا زمان استراحت خود را نیز موثر و بدون استرس (فکر به شروع زمان بعدی مطالعه) بگذرانید.

این نکات توصیه هایی از سایت یادگیری آکسفورد بوده است و امیدواریم برای شما مثمر ثمر باشد تا در این بحبوحه که زمان خود را در خانه می گذرانید و مجبور به مطالعه در خانه هستید، بهترین نتایج را دریافت کنید.

  1. یک روال ایجاد کنید.

از خواب بیدار شوید، صبحانه بخورید، لباس مناسب بپوشید و شروع به مطالعه کنید. اگر روال خاصی را برای خود تعیین نکردید، ممکن است صبحانه شما به وقت ناهار موکول شود! بنابراین بهترین راه این است که برنامه ریزی داشته باشید و برای هر روز خود یک روال ایجاد کرده و طبق آن پیش بروید.

10. از یک هدست خوب استفاده کنید.

ممکن است شما در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا درس بخوانید و اختصاص یک مکان آرام و مناسب برای مطالعه امکان پذیر نباشد. اینکه بخواهید سر و صدا را کنترل کنید تقریبا غیر ممکن است. بنابراین بهتر است از یک هدست استفاده کنید تا هم خودتان تمرکز داشته باشید و هم اطرافیان خود را مجبور به کاری نکنید.

روش مطالعه صحیح در خانه

11. صندلی راحتی داشته باشید.

اگر پشت میز می نشینید و صندلی شما استاندارد نیست، بدترین کار ممکن را با خود می کنید، زیرا هم کمر درد را تجربه می کنید، هم نارضایتی شما از صندلی باعث از دست دادن تمرکز می شود. روی صندلی راحت سرمایه گذاری کنید تا وضعیت خوبی برای شما ایجاد کند. همچنین قادر خواهید بود بیشتر درس را یاد بگیرید و در طول مطالعه سالم تر باشید!

12. یک همراه داشته باشید.

داشتن یک همراه برای مطالعه فکر بسیار خوبی است، زیرا به شما کمک می کند تا با تبادل اطلاعات، موارد بیشتری یاد بگیرید. همچنین زمانی که همراه شما موضوع را متوجه نشده باشد، توضیح دادن برای او در تمرکز و یادگیری بسیار موثر است. محققان دریافته اند که آموختن موضوع مطالعه شده توسط فرد برای دیگری 90 % در یادگیری مثمر ثمر خواهد بود.

روش مطالعه صحیح در خانه

نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود