آموزش ساخت ساک دستی کادویی

ارسال شده در4 سال قبل توسط
مورد علاقه3

با نزدیک شدن به عید نوروز، بازار هدیه دادن بسیار گرم است. در این بین، هر کس تلاش می کنند تا هدیه زیباتری بدهد یا بسته بندی شکیل تری را برای هدیه خود انتخاب کند. ما هم به این تب و تاب پیوستیم و ساخت ساک دستی کاغذی یا مقوایی را در این مطلب آموزش می دهیم. جدا از تجربه بی نظیری که برایتان رقم می زند، انرژی و زمانی که صرف می کنید تا دلی را شاد کنید بی نهایت ارزشمند است و شما با هدیه دادن آن میزان اهمیت و علاقه تان به عزیزانتان را ثابت می کنید. امیدواریم با درست کردن این ساک دستی، هدیه ای زیبا و شایسته عزیزانتان آماده کنید.

ساخت ساک هدیه

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت جعبه کادویی

برای شروع لازم است وسایل زیر را تهیه کنید :

  •          مقوا یا کاغذ رنگی
  •          چسب دو طرفه یا چسب مایع
  •          روبان
  •          دستگاه پاچ
  •          قیچی
  •          خط کش

در ادامه گام به گام مراحل ساخت این ساک هدیه را با تصویر آموزش خواهیم داد.

ساخت ساک هدیه

گام اول : کاغذ کادو، کاغذ رنگی، مقوا یا هر نوع کاغذ دیگری را که برای ساک دستی خود انتخاب کرده اید، در ابعاد و اندازه دلخواه خود برش زده و مقابل خود قرار دهید. دقت کنید که پشت کاغذ به سمت شما باشد. سپس از طول کاغذ (قسمت بالایی آن) حدود 2.5 تا 5 سانتی متر مطایق آنچه در تصویر می بینید، تا بزنید.

قسمت تا زده شده لبه بالایی ساک کادویی شماست و این تا خوردگی باعث می شود تا لبه کاغذ سفت و محکم باشد و پس از نصب بند یا دسته ساک به سادگی پاره نشود.

ساخت ساک دستی کادویی

گام دوم : وسط طول کاغذ را پیدا و علامت گذاری کنید. حال سمت چپ کاغذ را تا قسمت علامت زده شده تا بزنید. سپس روی لبه قسمت تاخورده یه لایه چسب مایع یا یک نوار چسب دوطرفه بچسبانید. پس از آن سمت راست کاغذ را طوری تا بزنید که روی چسب سمت چپ قرار گیرد و دو طرف کاغذ بهم بچسبند.

اگر از مقوا یا کاغذ ضخیم‌ استفاده می‌کنید، بهتر است با یک کشیدن خط کش یا فشار دادن یک جسم سنگین روی قسمت ‌های چسب خورده، اتصال را محکم ‌تر کنید.

ساخت ساک دستی کادویی

گام سوم : از قسمت پایینی کاغذ یک تا به سمت بالا بزنید. هر چه ارتفاع قسمت تا شده بیشتر باشد، حجم بسته‌ شما بزرگتر خواهد شد.

ساخت ساک دستی کادویی,ساخت کیف کادویی,ساخت ساک هدیه

سپس مطابق آنچه که در تصویر می بینید، قسمت پایینی ساک کادویی را از هم جدا کنید و طوری تا بزنید که مثل عکس، دو مثلث در کناره ‌ها و یک خط در وسط عرض کار ایجاد شود.

ساخت ساک دستی کادویی,ساخت کیف کادویی,ساخت ساک هدیه

گام چهارم : لبه‌ پایینی این قسمت را به سمت بالا تا بزنید تا به خط عرضی برسد. پس از آن روی لبه قسمت تا خورده را چسب بزنید تا لبه‌ی بالایی پس از تا زدن به آن بچسبد. بعد از انجام این مراحل باید طبق تصویر، دو لوزی در دو طرف قسمت چسبیده شده داشته باشید.

ساخت ساک دستی کادویی,ساخت کیف کادویی,ساخت ساک هدیه

گام پنجم : در این قسمت شما باید کناره های کاغذ را مثل تصویر تا بزنید تا دیواره ‌های کناری ساک دستی کادویی تشکیل شود. دیواره های سمت چپ و راست ساک کادویی را تا همان لوزی ‌ها تا بزنید. قسمت ‌های تا خورده را با خط کش یا یک جسم سخت فشار دهید تا خط تا کاملا شکل بگیرد و ایجاد شود. پس از آن دوباره قسمت های تا خورده را باز کنید، ساک دستی را برعکس کنید کناره ها را در جهت مخالف قبلی تا بزنید.

ساخت ساک هدیه

گام ششم : ساک کادویی را باز کنید و جداره های آن را با دست شکل داده و در جای خود قرار دهید. سپس با قرار دادن چند تکه مقوا در کف ساک دستی، آن را محکم‌ و مقاوم تر کنید.

ساخت ساک هدیه

گام هفتم : در پایان، به کمک یک دستگاه پانچ قسمت بالایی ساک را سوراخ کرده و محل اتصال دسته‌ های ساک را درست کنید. روبان‌ یا بندی که برای دسته در نظر گرفته اید را از سوراخ ‌ها رد کرده و از داخل گره بزنید.

ساخت ساک هدیه

بیشتر بخوانید : جذاب تر هدیه بده ...

امیدواریم این ساک دستی را در منزل درست کنید و از هدیه دادن در ساک کادویی که خودتان با عشق و هنر فراوان آماده کرده اید، لذت ببرید.

برگرفته از مطلب  DIY GIFT BAG وبسایت www.gatheringbeauty.com

محصولات مرتبط
مرجع: CXF-001
84,293 تومان (با مالیات)
ساک دستی طرح دار بزرگ کد CXF - 001 از دیگر تولیدات فانتزی و جذاب پاپکو است که در طرح های متفاوت و خاص تولید شده است.
مقالات مرتبط

هم عشق، هم استعدادتو نشون بده!

توسطآذین نوراللهی 4 سال قبل

11 مرحله ساده برای ساخت جعبه کادویی

توسطآذین نوراللهی 1 5 سال قبل

جذاب تر هدیه بده!

توسطآذین نوراللهی 5 سال قبل
2 نظر
  • زه******

    زه****** 1400-11-25

    سلام وقتتون بخیر عالی
  • سا******

    سا****** 1400-02-20

    عالی
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود