بهترین دفترچه یادداشت کدام است؟

ارسال شده در4 سال قبل توسط
مورد علاقه1

خیلی از ما تجربه استفاده از یک دفتر برای نوشته های روزمره مان را داریم. اما بیشترمان نمی دانیم کدام دفتر مناسب ترین گزینه برای ماست. در این نوشته می خواهیم انواع دفتر یادداشت و کاربردهایش را بررسی کنیم.

قبل از هر توضیحی بهتر است با تعریف دفتر یادداشت آشنا شویم. دفترچه یادداشت همانطور که از نامش پیداست یک دفتر با ابعاد کوچک است که برای یادداشت و نت برداری های روزمره استفاده می شود. شما می توانید در این دفاتر ایده ها، خاطرات یا احساسات و حتی چک لیست روزانه تان را بنویسید و از اینکه دیگر آنچه در ذهنتان است فراموش نمی شود، لذت ببرید.

مل رابینز (mel robbins) در کتاب "قانون 5 ثانیه" می گوید :

زمانی که ایده ای ناگهانی و جدید به ذهنمان خطور می کند، تنها پنج ثانیه زمان داریم تا برای آن کاری انجام دهیم در غیر اینصورت باید با آن ایده خداحافظی کنیم.

پس بهترین کاری که می توانیم در آن چند ثانیه برای از یاد نرفتن ایده مان انجام دهیم، نوشتن آن در دفترچه یادداشت است. اما این که کدام دفترچه یادداشت مناسب شما و منظور مورد استفاده تان است را شما باید انتخاب کنید. چرا که نیاز افراد مختلف بر اساس سن، جنسیت، موقعیت اجتماعی، کاربرد دفتر یادداشت و ... متفاوت است.

ما در ادامه فاکتورهایی که می تواند در انتخاب تاثیرگذار باشد را بیان می کنیم اما در نهایت تصمیم گیرنده شما هستید. در واقع نیاز شما تعیین کننده بهترین دفترچه یادداشت برایتان است.

خرید دفتر یادداشت

سایز دفترچه یادداشت

یکی از مواردی که لازم است به آن توجه شود، سایز دفترچه یادداشت است. چرا که ابعاد و سایزهای متفاوتی برای آن وجود دارد. در مقاله راهنمای سایز دفتر، برخی سایزها و کاربردهای پیشنهادی آن را ذکر کردیم که دوباره در این مطلب به آن اشاره می کنیم.

سایز B6 ‏: 176 × 125 میلیمتر

مناسب برای آموزش لغت : اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که استفاده از دفتر لغت معنی با ستون های خاصش را دوست ندارید، می توانید از این دفتر برای آموزش لغات استفاده کنید.

ایده آل برای هدیه تبلیغاتی : پیشنهادی ویژه برای اسپانسرهای برگزاری همایش و سمینارها. این دفتر نصف اندازه سایز B5 را داشته و به همین دلیل بسیار کاربردی است. هدیه دادن آن به مشتریان باعث می شود هنگام استفاده از آن همواره نام شما را ببینند.

سایز A6 یا جیبی : 148 × 105 میلیمتر

درست اندازه جیب است و مناسب برای آنکه همیشه و همه جا همراهتان باشد. شاید موردی پیش بیاید که نیاز به گذاشتن یک یادداشت داشته باشید.

ایده آل برای افراد دارای شغل های خلاقانه که ممکن است بخواهند ایده ها و جرقه های ذهنی که در طول روز اتفاق می افتد را بنویسند.

مناسب برای روزنامه نگاری که تنها می خواهد یک یا دو جمله را یادداشت کند.

مناسب برای زمانی که بیرون از منزل هستید و لیستی از کارهایی که باید در خانه انجام دهید به ذهنتان می رسد و لازم است جایی ثبت کنید تا زمان برگشتن به خانه فراموش نشود.

سایز B7 یا پاسپورتی : 125 × 88 میلیمتر

مناسب برای همراه داشتن در سفر : این دفتر به دلیل سایز پاسپورتی اش می تواند همنشین مناسبی در کیف مدارک شما هنگام سفر باشد. بی شک برنامه ریزی برای روزهای سفر، خرید و سایر موارد، احتیاج به یک دفترچه یادداشت دارد.

سایز A7 یا میکرو : 105 × 74 میلیمتر

مناسب برای یادداشت لیست تکالیف دانش آموزان

ایده آل برای یادداشت لیست خرید منزل و ...

سایز B8 ‏: 88 × 62 میلیمتر

یاور همیشه همراه؛ دفتری کوچک، خاص و مناسب برای آنکه هر روز و هرجا همراهتان باشد.

خرید دفتر یادداشت

جنس جلد دفترچه یادداشت

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب یک دفترچه یادداشت مناسب تاثیرگذار است، جنس جلد دفترچه است. یک جلد مقاوم دفترچه شما را برای مدت طولانی تری سالم نگه می دارد و در شرایط مختلفی دوام می آورد. پیش از این در مورد جنس محصولات پاپکو نوشته ایم.

  • جلد پلاستیکی : بهترین انتخاب برای دانش آموزان، دانشجویان و کسانی که در طی روز از دفترچه شان زیاد استفاده می کنند.
  • جلد مقوایی : ایده آل برای کارمندان و کسانی که ممکن است کمتر از دفترچه شان استفاده کنند اما تنوع طرح جلد برایشان اهمیت دارد.
  • جلد نمدی : مناسب برای کسانی که می خواهند یک محصول فانتزی یا صنایع دستی همراه داشته باشند.
  • جلد پارچه ای : این جنس نیز مناسب برای طرفداران صنایع دستی و محصولات فانتزی است.
  • جلد چرمی : مناسب برای مدیران، معلمان و اساتید دانشگاه که می خواهنددفتری رسمی و کلاسیک همراه داشته باشند.

خرید دفتر یادداشت

نوع خط کشی دفترچه یادداشت

این مورد نیز یکی از مواردی است که باید بنا به کاربرد آن، هنگام خرید دقت شود. توضیحات بیشتر را می توانید در راهنمای خرید دفتر بخوانید اما در این مطلب نیز انواع آن را نام می بریم:

  • بدون خط
  • یک خط
  • دوخط
  • شطرنجی
  • نقطه چین
  • خط نقطه

خرید دفتر یادداشت

نوع صحافی دفترچه یادداشت

نوع صحافی دفتر یادداشت آخرین موردی است که به آن می پردازیم. انواع صحافی و کاربردهای پیشنهادی آن عبارتند از :

  • صحافی سیمی : این نوع صحافی مناسب ترین گزینه برای کودکان و نوجوانان است که بیشتر برگه از دفتر می کنند و نمی خواهند با یک برگه چندین برگه کنده شود.
  • صحافی چسبی : این نوع صحافی معمولا مناسب کسانی است که از دفترشان برگه نمی کنند و کاربری آن کمی سخت تر است.
  • صحافی دوخت : بعد از صحافی سیمی این نوع صحافی مناسب ترین گزینه برای دفاتر پرکاربرد است.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر موردی بیش از آنچه که ذکر شد در نظر دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

محصولات مرتبط
مرجع: PN-6118
67,040 تومان (با مالیات)
دفتر یادداشتی سخت و محکم برای هر فردی که به دنبال محصولی ایده آل و با کیفیت برای رفع نیاز به نوشتن است و می خواهد از درج هر متنی درون آن لذت ببرد.
مقالات مرتبط
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود