آمادگی خانواده برای صبح روزهای تحصیلی

ارسال شده در4 سال قبل توسط
مورد علاقه0

بازگشت به مدرسه می تواند برای بسیاری از مادران و پدران به معنای بازگشت به آشوب و هیجان باشد. تلاش جهت آماده کردن خود برای کار همراه با پخت و پز، تمیز کردن و لباس پوشاندن برای فرزندان، به راستی یک هنر است، به خصوص برای کودکان فعالی که درباره کارهای مربوط به مدرسه مانند کوتاه کردن ناخن و ... مقاومت می کنند. هم اکنون چند روش آسان برای ساده کردن کارهای روزمره خانواده در روزهای تحصیلی پیشنهاد می دهیم.

1. شب قبل ناهار را آماده کنید.

می توانید از شب قبل میوه و سبزیجات را خرد کرده و در یک ظرف بسته قرار دهید. برخی غذاها را نمی توان از شب قبل آماده کرد ( مانند ساندویچ )، زیرا ممکن است نان آن خشک شود یا با محتوای آن خیس شود. با این حال می توانید با آماده کردن محتوای داخل ساندویچ در وقت خود صرفه جویی کنید. هنگامی که بچه ها در رختخواب هستند و زمانی که خانه آرام است، به مهیا کردن غذا مشغول شوید.

آمادگی برای مدرسه

2. لباس ها را از شب قبل آماده بگذارید.

این روش از کارهای روزمره بسیار مهم است، بنابراین سعی کنید رعایت کنید. از همه بخواهید قبل از خواب لباس هایی که برای فردا می خواهند بپوشند را انتخاب کنند. حتما دوباره بررسی کنید که اینکار را انجام داده باشند. شب قبل همیشه هوا را بررسی کنید تا لباس مناسب با هوا انتخاب کرده و بیرون بیاورید.

3. تلویزیون تماشا نکنید.

مطالعات نشان داده است که افرادی که تلویزیون نگاه می کنند، آماده شدن آنها در صبح بیشتر طول می کشد. بنابراین تلویزیون را خاموش کنید.

آمادگی برای مدرسه

4. برنامه حمام تمام افراد خانواده را تنظیم کنید.

این امر، به ویژه زمانی که فرزندان زیادی دارید، بسیار مهم است. برای جلوگیری از هر گونه مشاجره، اولویت حمام اعضای خانواده را در نظر بگیرید و سپس نوبت بندی کنید.

5. استحمام را در شب انجام دهید.

فوق العاده است که صبح شما مجبور نخواهید بود با فرزند کوچک خود کلنجار بروید تا به حمام برود و موهای خود را بشوید! به جای صبح، این کار را به صورت روتین در شب انجام دهید و ببینید آیا تاثیر دارد.

6. فضای خاصی را برای وسایل مورد نیاز خود و خانواده در نظر بگیرید.

چند بار اتفاق افتاده است که شما از برنامه خود عقب افتاده اید فقط برای اینکه نمی توانستید کلید گم شده خود را پیدا کنید؟ ایده خوبی است که مکانی خاص را برای وسایل ضروری که همیشه بدانید هر کدام را کجا می توانید پیدا کنید، در نظر بگیرید.

آمادگی برای مدرسه

توصیه ای برای شما: سعی کنید هر بار که به خانه رسیدید، عادت کنید که کلیدها و کیف خود را در یک سبد، جا کلیدی و یا روی یک طاقچه قرار دهید.

برای بچه ها: حداقل یک مکان مخصوص داشته باشید تا کوله پشتی آنها آویزان شود. برای سازماندهی بهتر، برای هر فرزند خود یک فضای خاص ( مانند کمد ) برای کفش، کاپشن، کوله پشتی، دستکش و ... در نظر بگیرید. به این ترتیب هیچ تلاش زیادی برای پیدا کردن لنگه دیگر کفش خود نمی شود.

7. به فرزندان خود بیاموزید که به محض اتمام تکالیف و یادگیری درس، آنها را در کوله پشتی خود قرار دهند.

این امر امتیاز زیادی دارد، زیرا هم باعث می شود صبح ها آماده تر باشند و هم مسئولیت پذیر شوند. آنها هیچ گاه نمی گویند: " ای کاش این مهارت را زودتر به دست می آوردم! "

آمادگی برای مدرسه

8. یک برنامه صبحانه دقیق تنظیم کنید و به آن بچسبید!

همیشه همان فعالیتهای صبحگاهی را به ترتیب و با نظم انجام دهید. به عنوان مثال: اگر خانواده شما معمولاً بعد از لباس پوشیدن صبحانه می خورند، حتماً همیشه صبحانه را برای همان زمان آماده کنید. بچه ها با کارهای روزمره پیشرفت می کنند و سازماندهی کارهای صبحگاهی در این امر بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

آمادگی برای مدرسه

9. یک زمان خواب زود هنگام برای کل خانواده تعیین کنید.

هر چه فرزندان شما آرامش بیشتری داشته باشند و شب زودتر خوابیده باشند، راحت تر می توانند از رختخواب بیرون بیایند و در صبح هم کارآیی بیشتری خواهند داشت. برای مادر و پدر هم همینطور است!

آمادگی برای مدرسه

10. برای فرزندان خود در ازای طبق برنامه پیش رفتن، پاداش و جایزه در نظر بگیرید.

سیستم جایزه گذاری در خانواده، یک ایده تقویتی برای تغییرات مثبت در فرزندان شماست. اما باید بدانید که ممکن است این تغییرات کمی طول بکشد. به عنوان مثال: اگر آنها حدود پنج دقیقه زودتر از موعد برای مدرسه آماده باشند، پنج هزار تومان در صندوق خانوادگی خود قرار دهید و اگر ده دقیقه زودتر آماده شدند، ده هزار تومان بگذارید.

آمادگی برای مدرسه

محصولات مرتبط
مرجع: BPKZ-7104
1,800,843 تومان (با مالیات)
محصولی مناسب برای دانشجویان و کسانی که می خواهند در کوله پشتی خود علاوه بر لپ تاپ، وسایل بیشتری را با خود حمل کنند.
مقالات مرتبط
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود