با فنگ شویی انرژی را میهمان محیط کار خود کنید.

ارسال شده در5 سال قبل توسط
مورد علاقه0

این که شما 8 ساعت یعنی معادل نصف ساعات بیداری عمرتان را در محیط کار می گذرانید، موضوع مهمی است که باید آن را جدی گرفت. پس اگر پیش از این به فکر تامین آسایشتان نبودید، شاید در آستانه سال نو بد نباشد دکور دفتر کارتان را برای گردش بهتر و بیشتر انرژی مثبت و افزایش بهره وری در کار، فنگ شویی کنید. در اولین گام فضای ورودی اتاقتان را برای استقبال از انرژی مهیا کنید. به این معنی که بهتر است درب اتاق برای ورود انرژی (چی) مثبت باز باشد. به همین دلیل است که در فنگ شویی به درب اتاق "دهان چی" یا "Mouth Of Chi" می گویند؛ یعنی محل ورود انرژی.

در گام بعدی انرژی های منفی را دور بریزید. هر وسیله ای که از آن استفاده نمی کنید و یا قدیمی است، به راحتی انرژی های راکد را در خود جذب می کند. حال در نظر بگیرید اگر چندین وسیله قدیمی در یک اتاق باشد، چه حجم عظیمی از انرژی منفی در جریان است که پس از استفاده از آن به شما منتقل می شود.

پس از آن نوبت به چیدمان اتاق کار است. میز شما باید در فضایی مشرف به درب و پنجره قرار گیرد که شما احساس قدرت در کارها و تسلط به محیط را داشته و مالک کار و حرفه تان باشید. مخصوصا اگر یک دیوار پشت سرتان باشد این حس در شما تشدید می شود. در فنگ شویی به این فضا "موقعیت کنترل" می گویند و شما با این چیدمان شما مسیر ورود خوش شانسی، پیشرفت و موفقیت را هموار می کنید.

فنگ شویی محیط کار

در ادامه میز کار را بررسی خواهیم کرد. اگر بدانید میز کار شما چه تاثیر شگفت انگیزی بر رفتار، عملکرد و میزان خلاقیت شما می گذارد، از چیدمان صحیح آن غافل نمی شوید. بد نیست بدانید میزکار شما بنیان و اساس موفقیت تان و ظاهر آن بیانگر زیربنایی است که برای آینده شغلیتان پی ریزی کرده اید. برای این کار بهتر است میزتان مستطیلی شکل و چوبی باشد. چرا که چوب سمبل رشد و تندرستی است و وجود هر گونه قوس یا انحنا در میز، شوم و نامبارک. میز شیشه ای اما نماد از دست دادن فرصت‌ها و نداشتن حامی است.

همچنین چیدمان میز بسیار پراهمیت است. پرونده ها و مقالات انباشته شده، موانع بزرگ گردش انرژی بوده و حرکت شما را در مسیر پیشرفت کارتان کند می کند.

یکی از بهترین و ساده‌ ترین حالتهای فنگ‌شویی اتاق و میز کار، تقسیم بندی فضا به وسیله "نقشه باگو‌آ" است. در این حالت باید میزتان را به 9 بخش مساوی متشکل از سه سطر و سه ستون تقسیم کنید. هر کدام از این بخش ها، تکه ای از زندگی ‌تان را توصیف می ‌کنند که در تصویر زیر قابل مشاهده است. سپس با توجه به میزان اهمیت آن بخش، از وسایلی استفاده کنید که میزان تمرکز در آن قسمت را بهبود بخشد.

فنگ شویی محیط کار

در توضیح عکس بالا و "نقشه باگوآ" باید بگوییم :

ثروت و موفقیت به رنگ بنفش و در بالای میز، گوشه سمت چپ بوده و شامل هر وسیله ایست که ثروت را به شما یادآوری می‌کند. مثل وسایل تزئینی ارزشمند ‌و یا گل و گیاه که رنگ سبز آن موجب تقویت خلاقیت، ایده پردازی و گردش انرژی مثبت می شود.

شهرت و معروفیت با عنصر آتش به رنگ قرمز و در بالای میز، قسمت مرکزی بوده و شامل وسایلی نظیر وسایل روشنایی و شمع است.

عشق و روابط به رنگ صورتی و در بالای میز، گوشه سمت راست بوده و شامل عکس کسی است که به او علاقمندید.

خانواده با عنصر چوب به رنگ سبز و در وسط میز، سمت چپ بوده و می تواند شامل یک عکس خانوادگی با قاب چوبی باشد.

سلامتی با عنصر زمین به رنگ زرد و درست وسط میز بوده و بهتر است که همیشه تمیز و مرتب باشد.

خلاقیت و ابتکار به رنگ زرد و در وسط میز، سمت راست بوده و شامل هر وسیله ایست که خلاقانه باشد.

دانش و خودآگاهی به رنگ آبی‌ و در جلوی میز، گوشه سمت چپ بوده و شامل وسایلی نظیر کتاب، مجله و یا هر ابزار دیگر برای یادگیری است.

شغل و اهداف با عنصر آب به رنگ سیاه و در جلوی میز، قسمت مرکزی بوده و می تواند شامل نوشته ‌های الهام بخش و انگیزشی باشد.

افراد مفید و مسافرت به رنگ سفید و در جلوی میز، سمت راست بوده و شامل تلفن، دفتر تلفن، راهنما سفر، عکس از تعطیلات و مسافرت و ... است.

فنگ شویی میز کار

1 نظر
  • سا****** **********نی

    سا****** **********نی 1397-12-07

    بسیار مفید و پرانرژی بود
نوشتن یک نظر
نوشتن یک پاسخ
برای ارسال نظر لطفا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم های مورد علاقه بسازید.

ورود